יום שישי, 11 בספטמבר 2015

פרו-פשוט להתעלף כמה שאת יפה-חלק ב'.

לכבוד השנה החדשה ברצוני לאחל למשפחתי,לחבריי,לקוראי הבלוג ובעצם לכל עם ישראל חג שמח ושנה טובה,שנה של בריאות,אושר,הצלחה,שגשוג והגשמה עצמית.
שנה מתוקה לכולם.

17.01.15

לאחר 3 לילות בקאחמרקה החלטנו להמשיך דרומה,הרגל והיד של מישל עדיין כואבים מהמפגש עם המדרכה אך למרות זאת מישל מחליט שהוא יכול לרכוב ככה.
בשעה 8:00 אנחנו כבר מוכנים לצאת לדרך,אמרנו לבעל המלון תודה רבה הנענו את המנועים ויצאנו לדרך.
מיד בתחילת הנסיעה אני מרגיש שהקרנף מגיב יותר טוב לכל פתיחת מצערת,אך אני מזכיר לעצמי שיכול להיות שהכל רק בראש,לפעמים האפקט הפסיכולוגי לאחר החלפת חלק מסוים בכלי הרכב גורם לנו להרגיש טיפה שונה.עצרנו לתדלק ולאחר מכן המשכנו בנסיעה,את השפעת החלפת המצתים ומסנן האוויר אני אראה בהמשך ע"פ צריכת הדלק וכך אדע האם באמת אני מרגיש שינוי או האפקט הפסיכולוגי פעל הפעם.
התכנון להגיע אל העיירה סנטיאגו דה צ'וקו(Santiago de Chuco)והמרחק המשוער הוא כ 280 ק"מ כך שהיום הזה הולך להיות ארוך,כן,לנסוע בפרו 280 ק"מ יכולים לקחת יום שלם ולפעמים גם יותר מיום אחד.פשוט אי אפשר לדעת מה צופה לנו הדרך בהמשך.שמתי לב שבפרו גם כאשר הכביש שמופיע במפה ככביש ראשי/ציר מרכזי במציאות מדובר בשביל עפר צר ומפותל.אני חוזר ומסביר זאת למישל כאשר הוא מציג מסלול בו הוא מעוניין לנסוע לדוגמה: מישל אומר "תראה הכביש הזה נראה ישר וטוב אפשר לתכנן יותר מרחק היום" אני אומר "סבבה" ואז נכנס למפה בגוגל מפות או ב GPS ונכנס בזום ומוכיח למישל שהכביש מפותל עד מאוד,כמו כן בפרו כמעט כל הכבישים צולמו ע"י גוגל ואפשר לראותם בגוגל "מבט רחוב"(Street view)כך שאני גם שאפשר לראות האם הכביש הוא כביש או בעצם שביל עפר.מישל קצת עקשן וגם אני כזה ולכן לפעמים אני מוצא את עצמי חוזר על משפטים קבועים איתו כגון:"כאשר מתכננים עדיף לתכנן אופציות נוספות למקרים ותגובות ולא לתכנן על יבש ללא מחשבה" או עדיף להתכונן לגרוע מכל והכי הרבה להיות מופתעים לטובה".יכול להיות שהחינוך שאנחנו הישראלים מקבלים במהלך שנותינו ובעיקר בצבא גורמים לנו להתנהג כך,אך אני מעדיף זאת ומישל מקבל את דעתי יותר מפעם אחת,מישל חוזר ואומר שמבחינת הגיל אני יכול להיות הבן שלו אך מבחינת הניסיון בחיים הוא יכול ללמוד ממני הרבה.המון פעמים מישל גם אומר שאני סתם מגזים ואני עונה "סבבה,נראה בסוף היום מי צודק",ועד כה בכל הפעמים שאמרתי לו זאת הוא אמר לי בסוף "צדקת לירן".
כמו בכל ימי הרכיבה האחרונים גם היום הזה מתחיל נהדר מזג האוויר נפלא הנוף עוצר נשימה והדרך ברובה טובה.
בהמשך הדרך אנחנו חוצים עשרות גשרים שרובם בנויים ממסגרת ברזל וקורות עץ,מדי פעם הכביש הופך לשביל עפר ומדי פעם האספלט חדש ואיכותי.

אלו מרחבים.

רכב משפחתי.

חצינו כמה גשרים שכאלו,כל עוד הקרשים יבשים אין שום בעיה לחצותם.

משתלב בנוף.

פשוט יפה.

שדות חקלאיים.

מנשמע סוס?.

מה קורה קרנף?

כעבור כשעה אנחנו נמצאים כבר מעל ל 3,500 מטר הכבישים המפותלים יפיפיים ,עולים ויורדים בהרים,הנוף משתנה ומזג האוויר משתנה גם הוא.לפעמים השמש מציצה מבעד לעננים ונראה שאנחנו רודפים אחרי הגשם ולא הוא אחרינו הכבישים רטובים ונראה שירד פה מבול רק לפני כמה דקות,ולכן מהירות הנסיעה יורדת בהתאם.מסביב אפשר להבחין באגמים אין ספור.
היות ואנחנו נוסעים בגובה שכזה(מעל ל 3,500 מ')האוויר הופך לצלול וקריר,יש שיגידו שאפילו קר אך אני אינני דוגמה לאדם הסובל מקור ולכן אומר קריר,מדי פעם משבי רוח מנדנדים אותנו קלות אך סה"כ לא נורא בכלל.
כמעט כל היום אנחנו נוסעים בגובה שנע בין 3,500 ל 4,200 מטרים מה שאומר המון עליות וכמובן גם המון ירידות,זו הפעם הראשונה בטיול שאני וכך גם מישל רוכבים כל היום מעל לגובה 3,500 מ' עד כה בטיול טיפסנו לגובה הנ"ל וכעבור כמה דקות ירדנו לגובה סביר של כ 2,000 מ',ולכן אנחנו נהנים ומזכירים זאת בכל עצירה בהמשך הדרך.
השיא היה בהמשך בו נסענו מעל לשעתיים במעין מישור בגובה שעובר את ה 4,000 מ',כן בדיוק מה שקראתם מעל לשעתיים נסיעה ללא עליות/ירידות חדות מעל ל 4,000 מ'.רק להזכירכם במונחים ישראלים הגובה הוא כמעט כפול מגובהו של הר החרמון האימתני.וואוו פשוט מרשים.

ענני גשם שטפו את האזור.

הכביש עוד רטוב אך האחיזה טובה למדי.

יפה פה בגובה.

המים שמתאדים מהאספלט יוצרים ערפל.

פנורמה של המרחבים שנפרסים לרגלינו.

צוקים שוממים נראים מרחוק.

פיסות סלעים שנותרו בראשי הגבעות.

אומנות לשמה.

מלא אגמים יש כאן באזור.

בהמשך אנחנו חוצים ישובים קטנים בהם נראה שהתושבים בהם נראים פשוטים עד מאוד.נראה שרוב תושבי האזור עוסקים בחקלאות ובמכרות הפחם והזהב.אחד הישובים אותו חצינו בדרך נראה ממש עיר מרחוק,עד אשר אנחנו מתקרבים ונכנסים אליו.רוב הבתים עשויים מבוץ וגגות המבנים מכוסים ביריעות פח.מזג האוויר האפרורי והגובה הרב בו אנחנו נמצאים גורם לתחושה שהעיירה הזו ממש אבל ממש ענייה,רחובות העיר מלאים בבוץ ובלכלוך וכנראה שזו בעצם עיירת כורים שעובדים במכרה הפחם שנמצא ביציאה מן העיר.ולכן אנחנו רק חוצים את העיר ואפילו לא חושבים לעצור בה אפילו לא שנייה אחת. בהמשך הדרך היות וירדנו קצת בגובה הנוף משתנה בחדות שוב ונראה ירוק יותר.

עיירת כורים אי שם בדרך לסנטיאגו דה צ'וקו.

סלפי קטן.

שיא הגובה היום 4,204 מטרים.

ממשיכים ושוב פעם שביל עפר עד האופק.

פשוט מקום יפה לעצירה.

אפילו נחל היה לנו.

פנורמה בסיבוב.

מה קורה עליזה(נשבע לכם שככה קוראים לפרה) אמרתי לה עליזה והיא ישר ענתה לי,לכל העליזות שקוראות כאן אני מתנצל מראש.

הסוס סוחב את הקרש שמחברים בעזרתו מחרשה ידנית.

כהוכחה קראתי גם לזו עליזה אך היא לא ענתה.

הקרנף נח בצד הדרך.

לקראת 17:00 הגענו לסטיאגו דה צ'וקו העיירה נראית פשוטה עד מאוד.עצרנו בכיכר המרכזית וחיפשנו מלון.יש רק 2 אפשרויות ולכן נתתי למישל לבחור היות והוא יותר בעייתי בנושא,לי לא אכפת כל כך זה רק ללילה ואחרי יום רכיבה ארוך שכזה בו נסענו קצת יותר מ 280 ק"מ כל מה שמעניין אותי כעת הוא לנשנש איזה ארוחת צוערב ואח"כ ללכת וליישר את הגב במצב מאוזן.בזמן שמישל בדק את החדרים עשרות תושבים בהו בי,נראה שהם לא רואים פה הרבה תיירים,את האמת גם אני לא רואה תיירים ולא רק פה מהרגע שנכנסנו לפרו לא ראיתי אפילו לא תייר אחד,גם בקאחמרקה שנחשבת למתוירת לא נתקלתי בתייר כלשהו כנראה שהסיבה היא מכיוון שעונת התיירות הסתיימה לפני למעלה מחודש.לי זה לא אכפת ואפילו טוב,בכל המקומות יש מקום והמחירים זולים יותר.מישל חזר ואמר שהחדרים לטעמו אך החנייה נמצאת באחד מהרחובות הסמוכים,אמרתי לו אין בעיה,פרקנו את הציוד ולאחר מכן בעל המלון רץ לפנינו אל צידה השני של הכיכר והראה לנו את החנייה שהיא בעצם מחסן קטן ומוזר בו הוא מייבש פיסות של בשר.כדי להיכנס אל המחסן צריך לטפס 2 מדרגות כאשר הראשונה היא המדרכה והיא די גבוהה.מישל לוקח זאת קשה ומתחיל להתעצבן ולדבר לא יפה "מה זה זה?זו החנייה?" הוא שואל ובעל המלון אומר לו "כן וכדאי לכם לחנות כאן בחוץ מסוכן להשאיר את האופנועים" מישל ממשיך לקטר ואומר "איך נכניס את האופנועים?אין לך קרשים מה אתה רוצה שניפול פה?"את האמת מישל סתם נלחץ אמרתי לו "מישל תרגע,אין בעיה להכניס את האופנועים,זוז הצידה ואני אכנס ראשון"ואכן כך קצת גז והקרנף מטפס בזלזול את המדרגה הראשונה(35 ס"מ)עוד קצת גז ואני מזגזג בין פיסות הבשר שתלויות על "חבל הכביסה",אני אומר "עכשיו תורך" ,מישל שקצת מפחד ולחוץ מהסיטואציה מביא כמה קרשים מהמחסן,אני אומר לו מישל "הקרשים האלו לא שווים כלום אין צורך בהם עלה ותן גז אני אתמוך אותך מאחורה ",מישל מתעקש ושם את הקרשים,הגלגל הקדמי מטפס בקלות,לא לפני שהוא שובר את הקרשים לחתיכות,כן האופנועים האלו כבדים עד מאוד וכולל הרוכב המשקל עובר בקלות את ה 400 ק"ג.עכשיו בעיה חדשה,הקרשים שנשברו נתקעו בין מגן הגחון של האופנוע לבין המדרכה מה שגרם לגלגל האחורי להיות באוויר,מישל בלחץ וכולו אדום מתחיל להתעצבן ולקלל בצרפתית,הרחוב נמצא בשיפוע ולכן הוא מגיע רק עם רגל אחת לקרקע,למזלו אני תומך אותו ולכן הוא לא נפל,אני משכנע את מישל לדרדר אחורה ובפעם השניה ללא קרשים הוא מצליח להיכנס לחנייה.משם הלכנו לאכול משהו,המסעדה היחידה בעיר שמגישה ארוחת ערב נפתחת ב 19:00 ולכן עלינו להמתין כשעה אז ישבנו לנו בכניסה למסעדה והפכנו להיות אטרקציה לילדי המקום,נראה שהם היו סקרנים מאוד לגבי הגרינגואים המאובקים שהגיעו העירה,בהתחלה הם קצת חששו ואולי אף פחדו להתקרב אך בסופו של דבר לאחר כמה חיוכים הם התקרבו אלינו,כעבור כשעה המסעדה נפתחה והזמנתי לי עוף שלם,מישל הסתפק בחצי עוף,המסעדה משפחתית והעוף בגריל פשוט רך וטעים בזמן שהאמא מבשלת הבת בת ה 9 אחראית לכל השאר מסביב,סידור השולחנות,לקיחת הזמנות,הגשת האוכל וקבלת התשלום עבורו,בארץ ילד בן 9 אפילו לבית ספר הוא לא הולך לבד,פה עקב המצב הקשה והעוני הילדים מתנהגים ועובדים כמו בוגרים. לאחר שסיימנו לאכול שילמנו ולקראת חשיכה חזרנו למלון וכל אחד הלך לחדרו.

הכיכר המרכזית בסנטיאגו דה צ'וקו.

אתה מצלם אותי ואני אותך.

הילדים בהלם מהגרינגו המאובק והמזוקן שמצלם אותם.

משקאות אלכוהוליים חמים.

רק בת 9 וכבר אחראית על שירות הלקוחות במסעדה.

העוף כאן היה טעים לאללה.

מוקדם בבוקר התעוררתי לצד צעקות של אחת הנשים שמוכרת שתייה חמה ברחוב,ארזתי בזריזות את הציוד וירדתי ללובי פגשתי את מישל וישבנו לאכול ארוחת בוקר שכלולה במחיר של החדר,משם הבאנו את האופנועים לפתח המלון והעמסנו את הציוד עליהם.
היום אנחנו מתכננים לנסוע לקאראז(Caraz)המרחק הוא כ 300 ק"מ,ע"פ מה שראיתי בגוגל הכבישים אל קאראז אינם טובים וברובם אינם סלולים וגם מנהל המלון אישר זאת.אמרתי למישל "נראה לי שהיום לא נספיק לנסוע את המרחק העצום הזה לקאראז,הכבישים אינם טובים ואם הכל יהיה בסדר אנחנו נגיע כשיחשיך",מישל אמר "אתה כל הזמן דואג,זה מה שתכננתי ואנחנו נעשה את זה,יש לנו 300 ק"מ ויקח לנו 6 שעות נסיעה",עניתי לו "שוב מישל אתה חושב שאתה לבד?אתה לא לבד פה ואתה יודע את זה נכון,אתה צריך להקשיב גם מה לי יש לומר ולא לזלזל במה שאני אומר,6 שעות נטו הן לפחות 9 שעות ברוטו,אולי יהיו מחסומים,אולי גשם כבד,כבישים סגורים,תקלות או משהו שכזה" מישל  ענה לי "מצטער לא הבנת אותי נכון ומה שאתה אומר נכון" אמרתי לו "סבבה אז בוא נצא לדרך ונראה מה יהיה היום."
מיד לאחר שיצאנו מסנטיאגו דה צ'וקו הכביש הפך לשביל עפר צר מאוד עם פניות עיוורות,הכנסנו את המנהג שלמדתי בהודו וכך אני עושה מאז שהגעתי לפרו,בכל כביש הררי צר שכזה אני צופר לפני הסיבוב,כך שאם מישהו הולך ברגל או מגיע מהכיוון הנגדי ישים לב וידע שאני מתקרב,שמתי לב שגם חלק מהמקומיים נוהגים לצפצף אז אני לא ארגיש כאן עוף מוזר,אני זוכר שבתחילה ובקולומביה בפרט מישל היה מתעצבן מצפצופים בעיקר בערים הגדולות והיום הוא כבר צפצפן ראשי ומצפצף בהנאה.

מישל במחסן,מה שתלוי על החבל זה חתיכות של בשר שמתייבשות להנאתן .

גם כאן לא חסר מוטו טקסי.

מוכרת(באדום)שתייה חמה הזו השכימה אותי בצעקות.

פסל בכיכר המרכזית.

יצאנו לדרך,סנטיאגו דה צ'וקו כבר אי שם למטה.

ממשיכים בשבילי העפר-עדיין אפשר לראות את סנטיאגו מרחוק.

האקליפטוסים מזכירים את הארץ.

שילוב צבעים נהדר.

טסתי על השבילים כאן.

איכר חורש את השדה.

כעבור כשעתיים הגענו למקום נפלא,העמק שנפרס לרגלנו מבשר את המשך הדרך.ע"פ המפה עלינו לחצות את הנהר שנמצא בתחתית העמק,ולכן הכביש המוביל מטה מרובה בפניות חדות העונות לשם סרפנטינה או בעברית צחה פניות עקלתון,בהר שנמצא מצדו השני של העמק נראה הכביש העולה מעלה גם הוא מרובה בפניות שכאלו.מתחילים לרדת מטה הכביש צר ולפעמים אינו סלול,המצוק גבוה ואני פשוט מתרכז בכביש המעוקל הזה,למרות זאת כל כמה שניות אני גונב מבט אל עבר המשך הדרך שנמצאת בתחתית,עקב השיפוע החזק המון משקל מופעל על הידיים היות ואנחנו בולמים כל הזמן,אני משתדל להשאר בהילוך נמוך ולהמנע מבלימות אך הפניות כל כך חדות ובשיפוע חזק ולא הגיוני ולכן השימוש בבלמים מתבצע לעיתים תכופות יותר,כעבור כ 20 דקות אנחנו מגיעים לתחתית העמק,ירדנו כמעט 800 מטרים ועכשיו עליה ארוכה לפנינו,גם כאן בעליה הפניות חדות אך הפעם המשחק הוא רק במצערת ובידית הקלאץ',גם כאן השיפוע לא הגיוני וזווית הפניות תוך כדי שיפוע חזק גורמות לאי נוחות,כעבור כ 20 דקות נוספות בהן אנחנו מטפסים שוב לגובה מסתיים לו הכביש הפתלתל ושביל העפר ממשיך קדימה סה"כ כ 45 ק"מ של פיתולים-פשוט מרשים ונהדר.

את זה אנחנו מתכוונים לטפס.

קצת אספלט לשם שינוי.

מכאן הזיגזגים הולכים ומתרבים.

הדרך שחלקה סלולה נפרסת לרגלינו.

קטע הכביש הכי מסובב עד כה.

צבעי הסלעים משתנים בכל רגע.

לא נגמרו הסיבובים עדיין.

מתקרבים אל הנהר ואל הגשר שיעביר אותנו לצדו השני של העמק.

צולם בצידו השני של העמק במהלך הטיפוס.

משם הגענו פשוט לא להאמין כמה סיבובים.

הכביש אותו טיפסנו נפרס לרגלנו.

הנוף שוב השתנה בחדות וכעת אנחנו נמצאים בנוף מדברי יבש וצחיח,מדי פעם מופיע קטע קטן של אספלט שגורם לנו לחייך כבר 13:00 בצהריים ועד כה נסענו כ 160 ק"מ,עוד רגע ונכנס אל קניון דל פאטו(Canyon del pato)הידוע בדרך לא קלה ומרובה במנהרות שחצובות בסלע.הכביש הצר סלול על דופן ההר ומרכז הנתיב מלא באבנים מעצבנות שהתדרדרו מצלע ההר אל הנתיב בו אנחנו נוסעים,המשאיות והמכוניות גורמות לאבנים להצטבר במרכז הנתיב ולכן משאירות לנו 2 אפשריות,או לנסוע צמוד למצוק או לנסוע קרוב אל צלע ההר.
ההחלטה די קשה היות ו 2 האפשריות מעלות סיכונים שונים,הראשון הנסיעה בצמוד לדופן המצוק הוא הפחד מהגובה ובמקרה הכי קטן של חוסר תשומת לב או איבוד שליטה ויציאה מהנתיב המתוכנן עקב התקלות בחול או באבן ואתה הולך פאייפן ועף אל התהום,האפשרות השנייה גם היא מסוכנת אך בטוחה יותר לדעתי היא הנסיעה צמוד לצלע ההר הסכנה היא במקרה דרדור אבנים שיכולות לפגוע בי או בקרנף ו/או מפולת סלעים.
בהמשך הדרך שוב כביש אספלט אך הפעם נראה שהוא נקי,אני עוצר לצלם ומישל עוקף אותי ולוקח את ההובלה,פתאום אני שומע בום חזק מהגלגל האחורי של הקרנף לפי הרעש אני מבין שעליתי על משהו,מדי פעם שומעים רעשים שכאלו אך הפעם הרעש היה חריג בעצמתו ולכן אני עוצר לבדוק שהכל בסדר.מיד לאחר שאני מכבה את המנוע אני שומע רעש של אוויר.אני אומר לעצמי "שיט פנצ'ר" ולפני שאני מספיק לרדת מהקרנף הגלגל האחורי כמעט וריק מאוויר.אין ברירה ואני פורק את כל הציוד שקשור על הקרנף כדי להגיע אל הקומפרסור שנמצא איי שם באחד הארגזים,בנוסף אני מוציא את ערכת תיקון הגלגלים שקניתי בארה"ב,פנצ'ר ראשון לאחר כמעט 40,000 ק"מ.כ 10 דקות לאחר מכן מישל מגיע בדיוק כאשר אני מסיים לפרוק את הציוד,ושואל "מה קרה?" אני אומר לו "פנצ'ר" .לפני שאני מתחיל לתקן את הצמיג אני מחבר את הקומפרסור אל שקע המצית הקומפרסור עובד לעשירית השנייה ומפסיק לעבוד."שיט" בלי קומפרסור אנחנו אבודים!! למישל אין שום כלי למעט ערכת הכלים המצחיקה שמגיעה עם האופנוע,אני מבקש ממישל שיחבר את הקומפרסור אל שקע המצית שלו היות ושלי לא עובד.מישל בהתחלה מראה סימנים של חוסר רצון וטוען שהקומפרסור לא מתאים למערכת החשמל ושהוא יעשה נזק למצבר,כאשר הוא רואה שהקומפרסור מתאים ל 12V(וולט)הוא מבין שאין ברירה ושאם הקומפרסור לא יעבוד אנחנו תקועים כאן. מישל מחבר את הקומפרסור לאופנוע שלו וכלום,נאדה,שום ציוץ,הקומפרסור לא עובד.בדקנו את הפיוז של הקומפרסור והכל תקין,הקומפרסור חדש ומעולם לא השתמשתי בו עד כה ולכן אני מחליט לחתוך את התקע שלו ולחבר אותו ישירות למצבר של הקרנף.לאחר שחיברתי את הקומפרסור אני אומר למישל "אם הקומפרסור לא יעבוד אכלנו אותה"שלב הבדיקה אני פותח את הסוויץ' ומפעיל את הקומפרסור.הקומפרסור עובד ואבן ענקית יורדת לי מהלב.מאוחר יותר אבין שהפיוז של שקע המצית נשרף היות והקומפרסור חזק מדי ובנוגע לשקע של מישל הוא אינו תקין בכלל.שלב ב' אני מנפח את הצמיג ורואה שהאוויר יוצא מחתך עמוק וגדול שנגרם כתוצאה ממשהו חד שגרם לחתך ענק בצמיג.אני מכניס אל החתך הענק הזה חומר לתיקון טיובלס שהוא מעין שרוך עטוף בדבק שנקרא גם "תולעת"וממתין כמה דקות,בזמן הזה אני מחפש על הכביש מה גרם לפנצ'ר אך אינני מוצא שום דבר.כעבור כמה דקות אני מנפח ו"שיט גוד דאמט" עדיין יש פנצ'ר,כנראה שהפנצ'ר גדול,ניסיון נוסף והפעם אני מכניס 2 תולעים ממתין כמה דקות ומנפח,הפעם האוויר נשאר בתוך הצמיג.יופייי שמח ומאושר אני אורז את כל הציוד ומעמיס את הקרנף ואנחנו ממשיכים קדימה.

שוב פעם יורדים מטה.

הנוף השתנה בחדות שוב פעם מדבר.

בכניסה לקניון דל פאטו.

סלעים כאלו מתדרדרים מן ההר.

ממשיכים לאורך הנהר.

פשוט יפה כאן.

מנהרה ראשונה.

מישל עושה פווו ליבש את הדבק שעל ה"תולעת".

החוט של הקומפרסור מחובר ישירות אל המצבר.

אני מתחיל לנסוע בזהירות ומפנה את תשומת הלב אל הגלגל האחורי.כבר כמעט 16:00 ונשאר לנו כ 100 ק"מ עד לעיר קאראז.כעבור כ 30 ק"מ נוספים,אנחנו מגיעים לעיירה נטושה,מקום ללון כאן לא נמצא ולמעט תחנת משטרה ופנצ'ריית משאיות אחת אין כאן כלום,נכון לעכשיו הצמיג אינו מאבד אוויר ובהתייעצות קצרה עם מישל בה הוא אומר "אין לנו זמן בוא נמשיך הלאה"אני משתכנע להמשיך הלאה מהסיבה שהפנצ'רייה הזו עובדת רק עם משאיות והציוד שלה אינו מתאים לתיקון הגלגל שלי.
מכאן ואילך הדרך הופכת למשובשת וקשה ומזכירה את השבילים במדבר יהודה,אבנים גדולות,קצת פודרה לפעמים וחלוקי נחל,אנחנו עוברים כ 15 ק"מ נוספים ואני מרגיש שהגלגל האחורי משחק ימינה ושמאלה.מיד אני מבין שיש עוד פעם פנצ'ר ולכן עוצר מיד.משאית שנעצרת לידי מציעה עזרה ונהגה האדיב מושך צינור אוויר ועוזר לנפח את הצמיג,אני מכניס עוד 2 תולעים אך הפעם כנראה בגלל האבק אינני מצליח לתקן את הפנצ'ר,אני מנסה עוד כמה פעמים וכלום אינני מצליח לתקן את החור.
מגוון קללות עסיסיות רצו בראשי ולפעמים גם נפלטו מפי.אנחנו תקועים באמצע שום מקום בקניון דל פאטו.השמש עוד מעט תשקע והדרך לפנינו ארוכה.ע"פ נהג המשאית הישוב הכי קרוב בכיוון נסיעתנו הוא במרחק של 40 ק"מ מכאן.למישל יש צמיג נוסף על האופנוע שלו,כן אותו הצמיג שהוא החליף בבוגוטה ובהצעתי הוא החליט לסחוב את הצמיג הישן למקרים שכאלו,החלטה זריזה ואני מפרק את הגלגל ממקומו,אני מנסה לפתוח את הצמיג אך ללא הצלחה,הצמיג נמצא על האופנוע מפנמה ורכבתי עליו כמעט 10,000 ק"מ,דפנות הצמיג דבוקות אל הגלגל ולכן אני מנסה מספר שיטות,צמיגי האיידנאו ידועים בדפנות קשות במיוחד ושמעתי על המון רוכבים שנתקלו בקושי בניסיון לפרקם,אפילו ראיתי כמה פנצ'ר מאכרים שלא מוכנים לנסות לפרק צמיגי היידנאו בגלל זה.אני מניח את הגלגל על הקרקע ומניח עליו את רגלית האמצע של הקרנף.אך שום דבר דופן הצמיג אינה מראה סימן שהיא רוצה להיפרד אפילו לא לשנייה מהגלגל.
ניסיון נוסף אני מניח את הצמיג על 2 אבני ואנחנו מנסים ללחוץ בעזרת הידיים והכפות אך שום דבר הצמיג לא זז.לאחר כ 40 דקות אני מרים ידיים.אני מפחד שנגרום נזק בלתי הפיך לגלגל(ג'אנט)או לדיסק הבלם ולכן אני מבקש ממישל שיקח את הגלגל בחזרה אל הפנצ'רייה שראינו לפני כ 15 ק"מ.
להפתעתי הרבה מישל מסרב בתוקף ואומר שלל תירוצים "מה אני אסע לבד?,אם אני אפול?,אני מפחד,עוד מעט חושך"ועוד מלא משפטים שכאלו,אני מסביר למישל שאין לנו ברירה אנחנו נמצאים בקניון דל פאטו באמצע שום מקום ושאם הוא לא יעזור לי אני תקוע כאן.
מישל חזר שוב על המשפטים שציינתי מעלה ואני אמרתי לו "כנראה שנשאר לישון כאן בשטח ואתה יודע מה?אתה יכול להמשיך הלאה אני כבר אסתדר לא רוצה שתתעכב בגללי"  מישל אומר "מה פתאום,גם הלאה אני מפחד לנסוע לבד אני לא ממשיך הלאה",אני מוסיף ואומר ש"לו זה היה הפוך ואתה היית נתקע הייתי נוסע מבלי למצמץ גם מרחק כפול ומשולש מזה",מישל מציע שאקח את האופנוע שלו ואסע אל הפנצ'רייה,אני מסביר לו שוב שאני לא מכיר את האופנוע שלו והדרך כאן אינה מקום לרכיבה על אופנוע שאינני מכיר!חוץ מזה אני לא בטוח שלהישאר כאן לבד יותר בטוח מאשר לנסוע לשם ולנסות לתקן את הגלגל.הצעתי לו כסף,הצעתי לו שימשיך,הצעתי לו לישון כאן ולהכל הוא סירב.
בסופו של דין ודברים לאחר כחצי שעה של בירבורים מישל פרק את הציוד מהאופנוע שלו ונסע אל הפנצ'רייה,אמרתי למישל סע בזהירות וקח את הזמן אנחנו לא ממהרים לשום מקום,אם הפנצ'ר אינו ניתן לתיקון תגיד לפנצ'ר מאכר שרק ירכיב את הצמיג הישן שלך ואם הוא מסרב אני ארכיב אותו בעצמי רק שישחרר את הצמיג מהגלגל בעזרת הכלים שלו.
מישל יצא בחוסר רצון אל הדרך ואני לקחתי זמנים כדי לראות שבאמת לא קרה לו כלום,אם תוך שעתיים הוא לא חוזר אז כנראה שיש לו בעיה או שחס וחלילה קרה לו משהו.
בינתיים עד שמישל יחזור אני בודק את הפיוז של שקע המצית,מגרז פה מנקה שם כדי להעביר את הזמן.
מסביב אין כלום,הר מצד אחד,הר מצד שני והנהר גועש באמצע.
כל הזמן הזה אני חושב על ההורים שלי שכנראה יושבים בבית מודאגים היות והם עוקבים אחרי ההתקדמות שלי דרך מכשיר הספוט(עיקוב לוויני) שברשותי.
כל אותה העת עוברים אוטובוסים ומשאיות שמעלות ענני אבק וחונקות אותי,אני מסמן להם להאט וזורק לעברם קללה עסיסית,קצת לפני שמחשיך אני מדליק את פנסי החנייה של הקרנף כדי שהרכבים שעוברים כאן ישימו לב אלי,מדי פעם הם עוצרים ושואלים עם הכל בסדר.
כעבור פרק זמן כבר כמעט וחושך מלא,אני מבחין בדמות שמגיעה לעברי ואני דרוך,ביד אחת גרזן וביד השנייה סיגריה,אם הבחור מתחיל איתי אני מכבה לו אותה בעין ועם הגרזן אני חותך ענפים למדורה שתשרוף את הבגדים שלו.
הבחור מתקרב ומתחיל מרחוק להראות סימני ידידות,"שלום" הוא אומר "אני עובד כאן במכרה ואני בדרך הביתה,יש לך בעיה?"אני עונה לו "לא גבר הכל בסדר".כעבור כעשרים דקות נוספות כאשר כבר יש חושך מלא אני מבחין בפנס בודד שעושה את הדרך בחזרה,כעבור כמה דקות מישל מגיע ואומר החלפתי לך את הצמיג הכל בסדר עכשיו.

כשעוד היה אוויר בצמיג,שבילים מהירים ויבשים.

פה באמצע שום מקום נתקעתי למשך כשלוש שעות+- .

גם פנורמה הייתה לנו.

כל משאית כזו שחולפת מעלה ענן של אבק.

ממתין למישל-מסביב רק חול וחולירע.

מישל מגיע כשכבר חשוך לגמרי.

לאחר שהרכבתי את הגלגל בחזרה למקומו כאשר אני מאיר את הגלגל והחלקים בעזרת פנס ראש וכעבור כמה דקות המשכנו קדימה.סה"כ בחישוב גס הייתי תקוע שם כ 3 שעות לצערי חצי מהדרך בקניון דל פאטו המפורסם אנחנו נאלץ לרכוב בלילה.חושך מצרים מסביב השביל בו אנחנו נוסעים צר מאוד.לשמאלנו אפשר רק לשמוע את הנהר הגועש.אנחנו יודעים שהתהום עמוקה אך אין לנו שמץ של מושג כמה היא עמוקה.מדי פעם אנחנו חוצים גשרים מעץ ומנהרות ארוכות שנחצבו בסלע.
קניון דל פאטו המפורסם במיוחד לרוכבי אופניים ורוכבי אתגר והרפתקה(אדוונצ'ר).אין לנו ברירה אלא להמשיך קדימה עד לעיירה הבאה בה נמצא מקום ללון בו.
הדרך בקניון עוברת בצמוד לנהר הרוחש הזה והקניון הטבעי מפריד בין 2 רכסי הרים הקורדילרה בלאנקה והנגרה(Cordillera blanca & Cordillera Negra)בעונה הגשומה הדרך הופכת לקשה יותר מאשר בעונה היבשה,שלוליות ש"מחביאות" בורות עמוקים ובוץ חלקלק שיכול לשלוח אותך לעשות רפטינג בנהר.
בקטעים היבשים האבק עולה ויוצר מיסוך ולכן בכל פעם שמגיע רכב ממולי אני מאט עד כדי עצירה.
הפנס של הקרנף מפתיע לטובה ויחסית הוא מאיר את השביל בצורה טובה.מישל נוסע מאחור ולכן עלי לשמור על קשר עין.כל הדרך אני חושב על מה שהיה ואיך לעזאזל לא הצלחתי לתקן את הפנצ'ר בעצמי.גם בנושא של מישל רצות לי מחשבות מצד אחד הוא סירב בתוקף לעזור לחבר בעת צרה איך אוכל לסמוך עליו מהיום ומצד שני לאחר אין ספור ניסיונות שכנוע הוא הסכים ועזר ובזכותו אנחנו עכשיו מתקדמים.כנראה שהוא הבין שזו הדרך הנכונה לנהוג בה ושאין מצב שבמצב שכזה הוא אומר לא! ומסרב לעזור.
כעבור כשעה אנחנו מגיעים לישוב קטן בשם יונגאי פמפה(Yungay Pampa)בכניסה לישוב ממש על ה"כביש הראשי" יש קצת אורות ואיזו מסעדונת דרכים וקיוסק קטן על ידו אנחנו עוצרים ומבררים לגבי מקום ללון בו.הבחור מפנה אותנו לבית שמעליו ואומר שם יש מלון.מה שמתברר כאכסנייה כנראה היחידה בעיר,מברור קל נראה שהמקום די מעופש.אך בשעה 22:00 לאחר 260 ק"מ מתוכם 200 ק"מ בשבילים מאובקים,בבוץ ובבורות אנחנו לא מתפנקים,המחיר לחדר הוא המחיר הכי זול עד כה בטיול 2.5 דולר ללילה,ולכן אנחנו שואלים שוב היות והמחיר נשמע לנו תמוהה.כאשר הבחורה חוזרת ואומרת שאכן המחיר הוא 2.5$ אנחנו לוקחים 2 חדרים,פורקים את הציוד מהאופנועים וניגשים לאכול במסעדה שממול.
לפני שאנחנו יוצאים למסעדה מישל מבקש מבעלת האכסנייה מגבת ונייר טואלט היות ולא היה בחדר.התשובה לה הוא זוכה הייתה כך "מגבת אין לנו ונייר טואלט אתה יכול לקנות בקיוסק שלמטה",מה אני אומר לכם חשבתי שראיתי כבר הכל אז הנה הפתעההה פשוט נפלנו מצחוק והלכנו למסעדה.
במסעדה המחירים היו גם נמוכים וב 2 דולר קיבלנו ארוחה חמה שכללה מנת מרק כמנה ראשונה ובשר ותפו"א כמנה עיקרית,לקינוח קנינו 1 ק"ג מנגו בחצי דולר.
במסעדה הזכרתי למישל את נושא השיחה הכמעט יומית שלנו על למה לא מתכננים מסלול על "יבש" היות והיום הייתה לנו דוגמה נהדרת למה שאני טוען כבר המון זמן.מישל אמר "אתה צודק היום סוף סוף הבנתי את זה",תוך כדי חיוך מישל מוסיף "ואני עוד חשבתי לעצמי שנעשה 300 ק"מ ב 6 שעות".
אמרתי למישל עוד כמה וכמה פעמים תודה על זה שבסופו של דבר הוא עזר לי ובזכותו הלילה הזה אנחנו ישנים במיטה ולא על השביל הצר.לילה טוב.

ארוחת ערב טובה והכי זולה עד כה רק 2 $ כולל מרק.

חדר מעופש ב 2.5 דולר .

אין לי כח להזיז חבית מלאה ב 200 ליטר מים,היום אוותר על המקלחת.

למחרת בבוקר לאחר שארזנו את הציוד נגשנו לאכול ארוחת בוקר במסעדונת שממול וישבנו ודיברנו וכעבור כשעה יצאנו אל הדרך הנסיעה לקאראז קצרה ולפנינו רק 50 ק"מ של שבילי עפר,קטן עלינו אתמול רכבנו 200 ק"מ בשטח דומה ולכן היום יש לנו זמן לעצור ולצלם ולעבור את היום בנסיעה רגועה.
ע"פ הגשם שירד כל הלילה והבוץ שנשטף ברחוב הראשי נראה שמצפה לנו דרך לא פשוטה.
אז קדימה יצאנו לדרך,מיד לאחר שנגמר הקטע היצוק מבטון ברחוב הראשי ממשיכה דרך העפר בה רכבנו אתמול,למרבה הפתעתי שבילי העפר טובים יותר מהשבילים בהם הגענו עד הלום,קטעי הבוץ שמופיעים לפעמים אינם קשים במיוחד ואנחנו עוברים אותם בקלות,הצמיג האחורי(הישן של מישל)שמורכב כעת על הקרנף מספק אחיזה די טובה,הצמיג הנ"ל מסוג מצלר קארו 3(Metzeler Karoo 3)הצמיג אמנם ישן אך יכול בשקט לעשות עוד כמה אלפי ק"מ,למרות זאת מישל החליט להרכיב צמיג חדש ולשמור את הישן כרזרבי.
לאחר כ 25 ק"מ אנחנו מגיעים לעיירה קטנה המשמשת את תושבי המפעל ההידרואלקטרי שמייצר חשמל ע"י הזרמת מי הנהר דרך טורבינות.כאן בעצם אנחנו מבינים ומופתעים מכך ששביל העפר מסתיים והאספלט שנסלל פה לפני כשנה וקצת ממשיך עד ליעד שלנו העיר קאראז.
בכל מקרה הדרך מופלאה ועד כה עברנו 4 מנהרות ארוכות ומכאן והלאה ממתינות לנו עוד כ 35 מנהרות.

מישל רוחץ פנים בבוקר שלמחרת.

אם לא התקלחנו לפחות נצחצח שיניים מול הנוף הנהדר.

זה הנוף שממול-כמה כיף לשטוף פנים מול נוף שכזה.

ארוחת בוקר במסעדונת מאתמול.

הרחוב הראשי מתעורר לחיים.

האופנועים עדיין ישנים.

צמיג המצלר שמישל השאיל לי.

יצאנו לדרך.

קצת בוץ.

ממתינים להזדמנות לעקוף את המשאיות.

מבט לאחור.

הדרך שוב פנויה.

הפיל של מישל מלוכלך.

עוד גשר מעץ.

בכניסה אל עיירת עובדי המפעל ההידרואלקטרי.

הפסקונת.

רחובות העיירה  מלאים בבוץ חלקלק.

לאחר הפסקה של כמה דקות אנחנו ממשיכים,סוף סוף קצת אספלט. לא ראינו אספלט כבר מאתמול בצהריים וכעת אנחנו ממשיכים עד ליעד על האספלט,הכביש החדש סלול די טוב אך עדיין צר ושופע בסיבובים,לפני המנהרה הראשונה אנחנו מבחינים בשלט המורה על שימוש בצופר כדי להתריע לרכבי המגיעים ממול,כך גם יהיה לפני כל מנהרה.מנהרה ראשונה וארוכה ואחריה עוד כמה מנהרות קצרות,בתוך חלק מהמנהרות הכביש עדיין לא סלול ובחלקן יש גם מים,להזכירכם יש כ 35 מנהרות אשר נחצבו דרך ההר.חלק מהמנהרות ארוכות ובחלקן יש גם סיבובים עיוורים שלא מאפשרים לראות האם מישהו מגיע ממולנו ולכן בתוך המנהרות אנחנו מאיטים.עקב מפולות החול והסלעים גם כאן הצטברה לה שכבה של חול ושברי סלעים במרכז הנתיב ולכן צריך לבחור מסלול או צמוד לשפת הצוק או קרוב לצלע ההר.מדי פעם אנחנו מבחינים במפלים שוצפים ומדי פעם אנחנו עוברים ממש קרוב לנהר השוצף.
כעבור כרבע שעה אנחנו מבחינים במפל ענק שיוצא מהסכר ההדרואלקטרי,כמובן שאני עוצר וכך גם מישל.מצלמים כמה תמונות וממשיכים הלאה.לקראת צהריים אנחנו מגיעים אל העיר קאראז ומוצאים מלון טוב וזול צמוד לכיכר המרכזית.בעל המלון מרשה לנו לחנות בלובי המלון שמשמש גם כמסעדה.
סה"כ יום נפלא 35 מנהרות מדהימות ומזג האוויר נהדר.

וגם הקרנף מלוכלך.

מנהרה חצובה בהר(אפשר לראות את שכבת החול והאבנים שמצטברת במרכז הנתיב).

שימו לב כמה מנהרות כבר עברנו.

מפל מים קטן.

ועוד מנהרה.

עוד מפל.

בתמונה הפנורמית אפשר לראות את  2 מנהרות ואת הכביש שבניהן.

כמויות מים אדירות במפל הלא טבעי של הסכר ההידרואלקטרי.

מצלר קארו 3(Metzeler Karoo 3) עדיין במצב טוב עכשיו אתם מבינים מדוע המלצתי למישל לקחת אותו כצמיג רזרבי.

בכיכר המרכזית של העיר קאראז.

סוף סוף מישהו בגובה שלי-אהה הוא עבד עלי ועומד על המדרכה.

חלק מהחוויה שעברה עלינו בקניון דל פאטו בסרטון קצר.(מומלץ לראות באיכות גבוהה דרך לחיצה על הקישור ליוטיוב בראש חלון הסרטון)

לאחר שהתמקמנו במלון יצאנו לחפש פנצ'רמאכר לקחתי איתי את הצמיג עם החור וגם את הצמיג הקדמי החדש.בימים האחרונים הצמיג הקדמי מספק אחיזה גרועה במיוחד בתנאי בוץ וחול עמוק.הצמיג הקדמי הנ"ל הורכב באלסקה,כן בדיוק מה שקראתם ורכבתי איתו כבר 32,500 ק"מ מרחק מרשים ומכובד לכל הדעות עבור צמיג של אופנוע.כמו כן בזמן האחרון הצמיג התחיל להכניס רעידות לכידון במהירויות נמוכות 40-60 קמ"ש דבר שהציק לי בכל פעם שרציתי לעזוב ידיים לרגע.הצמיג יכול לנסוע עוד כ 1,000 עד 2,000 ק"מ אך היות והכבישים בפרו לא משהו החלטתי להרכיב צמיג חדש.
סיבוב קצר בעיירה ואני מוצא מוסך של הונדה,מנהל המקום שמח ונרגש לראות אופנועים גדולים שהגיעו מצידה השני של אמריקה אך לצערו הוא לא מתעסק עם צמיגים ולכן הוא עולה על אחד האופנועים ואמר "סעו אחריי ואראה לכם היכן אפשר להחליף".כעבור כדקה הגענו לפנצ'ריה ובעל המקום אמר שהוא לא מפרק גלגלים של אופנועים ובטח לא של קרנף שכזה.אמרתי לו "אל דאגה גם ככה אינני רוצה שתפרק את הגלגלים אני אפרק אותם ואתה תחליף את הצמיגים",הוספתי והסברתי לאדון "את האחורי אני רוצה שתתקן ותרכיב בחזרה לגלגל שלי ואת הקדמי תפרק את הישן ותרכיב חדש".הפנצ'רמאכר עונה ואומר "אין בעיה הכל יעלה ביחד 8 דולר",אני לא מתמקח על המחיר המצחיק הזה למרות שאני יודע שזה מחיר מיוחד לגרינגואים וניגש לפרק את הגלגל האחורי.בזמן שאני מפרק עת הגלגל האדון מתקן את הפנצ'ר ולאחר מכן מפרק את הצמיג(של מישל)ומרכיב את הצמיג המתוקן בחזרה למקומו,אני שואל האם התיקון הזה יחזיק מעמד והאדון עונה "כן,יש לך אחריות לכל החיים" טוב נו נקווה שאתה צודק אני עונה,הצמיג הזה יכול לעשות עוד 10,000-15,000 ק"מ ופשוט חבל לי לזרוק אותו,כמו כן איפה לעזאזל אני אמצא היידנאו בפרו.
בדיעבד אני אגלה שאפשר לקנות צמיגי היידנאו בקוסקו אבל אני אבין זאת רק כאשר אהיה בבוליביה.
לאחר שהרכבתי את הגלגל האחורי בחזרה למקומו פירקתי את הגלגל הקדמי ונתתי אותו לאדון,תוך כמה דקות הוא סיים להרכיב את הצמיג והרכבתי את הגלגל בחזרה למקומו לא לפני שבדקתי את מצב רפידות הבלם הקדמיות.נתתי לאדון 10 דולר (8תשלום +2 טיפ על השירות המהיר)אמרנו תודה רבה ויצאנו לחפש מקום לשטוף בו את האופנועים.

מתקנים את הצמיג האחורי.

הפנצ'רמאכר מפרק את הצמיג של מישל מהגלגל שלי.

לא צילמתי את החור או יותר נכון קרע בצמיג כדי שלא תכעסו עלי שהמשכתי לרכוב עם הצמיג הזה.

ככה נראה התיקון מבפנים.

מנפחים.

דור העתיד.

לפני הרכבה.

מאושר שהתיקון הצליח.

קדמי ישן מאלסקה לצד קדמי חדש מקולומביה.

שימו לב איך נראה הפרופיל של הצמיג לאחר שעבר 32,500 ק"מ בתנאים לא הכי קלים.

מי היה מאמין מאלסקה ועד פרו.

להתראות צמיג נאמן ותודה שהבאת אותי עד כאן בשלום.

תודה גבר עזרת לי מאוד וגם היית סופר נחמד.

לקראת הסוף הקטנצ'יק הפסיק לפחד מהענק המזוקן.

כעבור כמה דקות מצאנו שלט שכתוב עליו "שטיפת מכוניות ואופנועים",בעל המקום איננו שם אך הבנות שלו שם ואומרות שנחזור מחר,כאשר אני אומר להם אנחנו צריכים רק מים וסבון ואת השטיפה נבצע בעצמנו הן מסכימות ומראות לנו כיצד לפתוח את המים.
מה שמצחיק כאן הוא שצינור המים מחובר למשאבה חשמלית ושואבת מים מהנחל הסמוך וכל שעלינו לעשות הוא להרים את המפסק.
שטיפת האופנועים חשובה ביותר היות ונצברו כמויות של בוץ על האופנועים בעיקר על המנוע ובאזור הגלגלים והמתלים,שטיפה שכזו תמנע תקלות עתידיות בכל מה שקשור למיסבים ולמתלי האופנועים,כמו כן קירור המנוע ע"י האוויר שזורם סביבו תהיה טובה יותר ללא כמות הבוץ שמודבקת עליו.
לאחר מכן חזרנו אל המלון,יצרתי קשר עם המשפחה לומר שהכל בסדר וכמובן שסיפרתי את מאורעות האתמול.

חנות פרחים.

מסייה מישל שוטף את הבוץ.

הצמיג החדש על הקרנף המלוכלך.

צריך לשטוף אותך חמוד.

נו מישל כמה זמן?

הקרנף שטוף ונראה כמו חדש.

גם הפיל של מישל שטוף אך נראה פחות טוב מהקרנף.

עשינו צחוקים עם הילדה הזו.

וגם עם שאר האחים שלה.

באזור קאראז יש מספר אגמים יפיפיים שאליהם תכננתי להגיע,אשר נמצאים בפארק לאומי חוארסקארן(parque nacinal Huascaran)מישל שמע עליהם רק ממני והחליט שגם הוא רוצה לראותם ולכן החלפנו בגדים ויצאנו לחפש חנות מידע לתייר.
המידע שקיבלנו אמר שיש אגם אחד נפלא שתיירים ממעטים להגיע אליו היות והוא מרוחק ורב התיירים נוסעים לטייל באגמים שקרובים לעיר חוארז(Huaraz)שנמצאת כ 50 ק"מ דרומית אלינו.בנוסף נאמר לנו שהדרך אל האגם במצב גרוע עקב הגשמים המרובים באזור ואפשר להשכיר רכב 4X4 כולל נהג במחיר של 30 דולר ליום.שמו של האגם אותו אנחנו רוצים לראות נקרא לגונה פארון(Laguna Paron)מישל אמר שהוא לא רוצה להסתכן ולנסות להגיע לשם עם האופנוע ואת האמת המחיר טוב ולכן גם אני אמרתי שאם הדרך אכן הרוסה כדי שניסע ברכב,הנפילה הכי קטנה תעלה לנו יותר כך שהסיכון אינו משתלם.
בעל המלון אמר לנו שכדאי שנדבר עם מוניות פירטיות שחונות בכיכר שגם מוציאות טיולים שכאלו,סימן ההיכר למונית פירטית בפרו היא טויוטה סטיישן לבנה את זה אנחנו כבר יודעים היות ונתקלנו בעשרות רכבים שכאלו.
ניסיתי את מזלי ודיברתי עם כמה נהגים וכולם הציעו לי "מחיר גרינגו"(גבוה ממחיר למקומי)ולכן אמרתי לא תודה וסגרנו סיור למחרת בבוקר.
לפתע מרחוק שמענו מוזיקה חזקה ולכן הלכנו לראות במה מדובר,מתברר שחוגגים כאן איזשהו חג לאחד הקדושים ולכן נערך מצעד בעיר.לאחר שהמצעד חלף הלכנו לאכול משהו במלון ולנוח קצת.
לקראת ערב יצאנו שוב לארוחת ערב במסעדה סינית מקומית שצמודה למלון ולאחר מכן התקפלנו לישון.

ארוחת אחה"צ מנה ראשונה.

פרי מקומי סחוט טרי.

מנה עיקרית.

מצעד לזכר אחד הקדושים.

התזמורת נשמעת מרחוק.

הכנסייה של קאראז.

ארוחת ערב בסגנון סיני.

לילה טוב מבריקים שלי.

למחרת בבוקר הנהג שקבענו איתו(מסוכנות הטיולים)הגיע למלון בדיוק בזמן ויצאנו אל הדרך.
תוך כמה דקות כבר היינו מחוץ לקאראז בשביל המוביל במעלה ההר,מזג האוויר נראה סגרירי ומעונן ואנחנו מקווים שהוא ישתפר מאוחר יותר.
כעבור כחצי שעה השמש יצאה מבין העננים והנוף הירוק שוב נראה מכל עבר והמעבר דרך כפרים ציוריים יפייפים מעלה את המורל,הנסיעה אורכת כשעתיים וסה"כ השביל בו אנחנו נוסעים די טוב ביחסית למה שסיפרו לנו,פה ושם היו קטעים שנהג הטויוטה שפשף את גחון המכונית וחצה כמה שלוליות אך בסה"כ יכולנו בקלות לעשות את הדרך הזו עם האופנועים,אני מתנחם בכך שלא הייתי צריך ללבוש את מכנסי הרכיבה והמגפיים,מישל גם ככה נוסע בג'ינס ונעליים למרות שבימים האחרונים הוא התחיל לנעול גם את המגפיים שלו ובכפפות הוא משתשמש כמעט תמיד,לפחות את זה הצלחתי לשנות במישל.
כל התושבים המקומיים שאנחנו חולפים לידם מחייכים ומנופפים לשלום,השמורה נמצאת בגובה 3,400 מטרים ולכן העליה מתמשכת וארוכה,לרגע אני מבחין שמד הטמ"פ של הרכב נמצא בטווח האדום ואני מעיר את תשומת הלב של הנהג שמיד עוצר.אני מבקש מהנהג שידומם את המנוע וכמו כן שיפתח את מכסה המנוע.מבט זריז ואני רואה שלא חסרים מים והבעיה כנראה ממאוורר הקירור של הרדיאטור שלא נכנס לפעולה בזמן,בדיקה זריזה ואני מוצא שפיוז(נתיך)המאוורר שרוף.אני שואל את הנהג האם יש לו פיוז חליפי שכזה אך מצפה לתשובה שלילית היות וזה אינו פיוז רגיל,כמובן שהתשובה שלילית ולכן בעזרת חתיכת מתכת שאני מכין(מנעל כבל ישנה)אני מקצר את מחבר החשמל של יונית המאוורר שמפעילה מיד את המאוורר שמעכשיו יעבוד קבוע עד שהנהג יחליף את הפיוז השרוף בחדש.
כעבור כמה דקות אנחנו ממשיכים בדרך לא לפני שמישל והנהג אומרים כמה פעמים "איזה מזל שיש מכונאי בדרך",אני מתבדח ואומר "אל דאגה החשבונית בדרך,איך אתם רוצים לשלם?"
קדימה ממשיכים-ההרים מסביב גבוהים ומרשימים ביופיים,עשרות מפלי מים חלקם גדולים וחלקם דקיקים נשפכים מראש ההרים אל התהום שלרגליהם,הנוף עוצר נשימה ומדי פעם אפשר לראות את העמק בו שוכנת קאראז,עשרות מילות וואו,מדהים,איזה יופי,פשוט מושלם ועוד כמה הגיגים יוצאים מפיותינו.
פשוט מקסים הנוף הזה שמסביב.

זהירות: המשך הצפייה בתמונות הבאות יכול לגרום להתקפי קנאה חריפים או רצון עז לנסוע למקומות הללו. לכן שימו לב:סימני הזיהוי הם אמירה מרובה של מילות וואוו,מקסים,פשוט מושלם ואיזה יופי.ראו הוזהרתם.

בבוקר עדיין סגרירי .

מכונאי דרך.

טעיתם זו לא עליזה.

הכלב המשפחתי עושה פוזות ונעמד על 3 רגליים.

בלוקים מבוץ וקש מוכנים לבנייה.

איזה יפה פה.

נהדר.

מישל מנסה לקרוא מה כתוב על הפיוז והנהג חותך לי חתיכה של מתכת.

חמור חום.

וגם אפור.

הדרך מלאה בענפים וגזעי אקליפטוס שמשמשים לבנייה והסקה.

לאן הולך האיש עם המרסס בנוף המופלא הזה.

ללא ספק תמונה חזקה ופסטורלית.

ועוד אחת עם ילדי המשפחה שכנראה נתקלים בגרינגואים בפעם הראשונה.

נפלא.

מנשמע?

בכניסה אל הפארק הלאומי חואסקארן יש שער עם שומר שכעבור כמה צפירות הוא כנראה מתעורר ויוצא מהבוטקה שלו. אפשר להבין אותו בעונה הזו של השנה אין הרבה מטיילים ובאגם הזה בפרט.נהג הטויוטה משלם את הכניסה(כלול במחיר ההסעה)ואנחנו נכנסים אל הפארק בדרכנו אל האגם שעונה לשם לגונה פארון.אנחנו ממשיכים  כרבע שעה בנוף עוצר נשימה כאשר הצוקים היפייפים נמתחים משני צדי הרכב.קצת קשה לצלם אותם(צוקים) היות ובשעה הזו של היום השמש נמצאת מאחורי הצוקים אך למרות זאת הם יפים כל כך והשמש גורמת להם להראות קצת אחרת עם הברק של הסלעים הרטובים מיד לאחר מכן אנחנו מגיעים לחנייה.

שער הכניסה.

השומר הנמנמן.

עוד שער הפעם מישל מתנדב לפתוח אותו.

אנחנו בגובה 3,400  מטרים.

הצוקים המדהימים כאשר השמש מחממת את גבם.

מפלי מים מכל עבר.

הנהג שלנו חברמן.

עוד מפל מדהים.

ועוד אחד.

רק עוד אחד.

אנחנו יוצאים בזריזות מהרכב כאשר פיותינו פעורים לרווחה ולא בגלל האוויר הנקי אלה מהנוף שמסביב לאגם פארון(Paron)הכחול טורקיז שניצב ממולנו,ההרים שמסביב מכוסים בחלקם בשלג והעננים מסתירים בתוכם את היופי הזה.
אנחנו מתחילים לצעוד לצד האגם והשקט פשוט מדהים,נתתי למישל להתקדם קדימה וכל מה שרציתי הוא אך ורק להנות מהרגע,כל כך יפה כאן שפשוט מתחשק להישאר כאן,לפרוס שמיכה ולהנות מהיופי השליו שמסביב.
המשכנו להסתובב מסביב לאגם כשעתיים ולאחר מכן חזרנו לנקודת ההתחלה וניגשנו לשפת האגם,הקפצתי לי כמה אבנים על המים השקטים,ולאחר מכן הלכתי לשבת בספסל שממוקם ליד ביתו של פקח השמורה.
לאט לאט העננים החלו להתפזר וברגע קטן נראה שההר המושלג יהיה נקי מעננים לגמרי,חווית המתח האם נראה את ההר המושלג לפני שיגמר זמננו ונצטרך לחזור לקאראז העצימה את החוויה.
אלפי מילים לא יכולות לתאר את עוצמת החוויה ודבר אחד אני יכול להבטיח לכם,המקום הזה נכנס בקלות לרשימת עשרת הגדולים שגדלה כבר ל 20(בחיוך שחצני)ברשימת המקומות היפים ביותר עד כה בטיול.
אז מספיק דיבורים וקדימה לתמונות.

מקום כזה מדהים-לגונה פארון.

פשוט מדהים-פנורמה על האגם.

הטורקיז וההרים החומים והמושלגים שילוב מדהים.

גם פרחים היו כאן.

הפקח של האגם.

והכלב שלו.

עוד פנורמה כי הייתי חייב.

כל תמונה גלויה לא?

ועוד פרח.

מקפיץ אבן על המים.

האבן קופצת בלי בעיה.

מאושר מהרגע ולא בגלל שהאבן קפצה מספר פעמים.

הטחב שגדל על הסלעים פשוט נהדר.

השמיים מתבהרים זמן לסלפי.

רגע של נחת.

רואים את פסגת ההר המושלג.

זום על ההר המושלג.

נפלא.

כבר אחה"צ והגיע הזמן לחזור לקאראז,הנסיעה חזרה אורכת כמעט שעתיים וההבדל הוא שכעת השמש נמצאת בצדו השני של העמק ולכן הנוף נראה שונה ביופיו היות והשמש כרגע מאירה את הצוקים האדירים מהכיוון ההפוך.השמיים נקיים יחסית לבוקר ולכן צבעים שונים מיתגלים לעיננו.פתאום הנחלים נראים כחולים,ההרים חומים ומבריקים,הצמחייה ירוקה-פשוט נפלא.לאחר שהגענו בחזרה לקארז ישבנו לאכול שוב במסעדה של המלון שמציעה כמו בכל פרו "מנת היום" שכוללת בדרך כלל מרק כמנה ראשונה,ומנת עיקרית שכוללת עוף או בשר.לאחר מכן הלכתי לחדר לנוח קצת ותוך כדי גם עדכנתי את המשפחה והחברים שבקבוצת המנשמע שלי במאורעות היום.לקראת השעה 22:00 בערב אנחנו יוצאים לאכול פיצה בכיכר המרכזית ומשם חוזרים למלון לשנת לילה ערבה כאשר יש לנו מספיק צבעים בראש שנוכל לחלום עליהם.נגשתי לקרנף ואמרתי לו "מחר צפוי לנו יום ארוך בהמשך הדרך דרומה אז לילה טוב ונפגש מחר".

איך שהצבעים שונים נראה כמקום אחר לגמרי.

פתאום אתה כחלחל?

מגניב.

פרח יפה.

הצוקים השחורים מהבוקר נראים כעת שונים לגמרי.

ללא מילים.

עוד מקומיות.

בדרך חזרה.

בכניסה לקאראז.

שוב מרק כמנה ראשונה.

מנה עיקרית.

שעת הפיצה.

האופנועים מתעוררים למחרת בבוקר .

וכך גם הציפורי בגינת המלון.

תגיד "חתול".

בפוסט הבא- פרו ממשיכה להפציץ בנוף יפה ומגוון-ביקור במאצ'ו פיצ'ו ובאגם טיטיקקה
תודה שקראתם ואני מקווה שנהניתם מהפוסט.

הערה: כל הזכויות שמורות אין להעתיק או לפרסם תמונות ללא אישורי .