יום חמישי, 10 ביולי 2014

פארק היוסמיטי, טיפול ראשון לאופנוע.

24.6.14

הערה: בתחילה לא רציתי לעלות פוסט עקב הזדהות עם אזרחי המדינה וחיילי צה"ל שמתגוננים ונלחמים ברגע זה.אך אני מאמין שפוסטים מעין אלו יעודדו קצת את הקוראים ויעניקו לכם רגע של שלווה ונחת,
היו חזקים וכל הכבוד לצה"ל.

למחרת התעוררתי מוקדם השמש עולה בסביבות השעה 5:00 בבוקר ועד 22:00 בלילה יש עדיין אור ארגנתי את הציוד ויצאתי לכיוון פארק היוסימיטי מרחק נסיעה כשעתיים וחצי,ביציאה הצפונית מפארק הסקויה נהניתי מאחד הכבישים המעולים ביותר שנתקלתי בהם אספלט מושלם עם סיבובים מכל הסוגים פשוט מעולה לחובבי הסיבובים הייתי מדרג אותו כאחד מתוך עשרת הגדולים אך במסע שכזה אני בטוח שיהיו יותר מעשרה,איפה נס הרים,מלכישוע,בית ג'וברין,בית אריה אלו מגרשי חנייה בשיפוץ לעומת הכביש הזה,יחד עם המוזיקה הרוח באוויר והריחות הנפלאים של היער מסביב החוויה הופכת לכמעט מושלמת,הייתי רוצה שאחי האהוב חגי יהיה איתי ויראה זאת במו עיניו.

לפני הפארק עצרתי כדי לקנות קצת קופסאות שימורים ושתיה שיהיה עם מה להרגיע את הקיבה שכרגע היא היחידה שאני מחויב לתת לה דין וחשבון ולעדכן אותה פעם ביום לפחות
הפארק נחשב לאחד מאתרי התיירות הגדולים בקליפורניה מעריכים ש 3.5 מיליון תיירים מבקרים בו מדי שנה,הפארק שופע בבעלי חיים,צמחייה,צוקי גרניט ענקיים,מפלים נחלים ועוד.
הגעתי ליוסמיטי אחח עוד פארק יפיפה זה בדיוק כמו בתמונות יששש,הכביש עובר בתוך יערות עצומים וגם פה יש עצי סקויה מהגדולים בעולם,איזה כיף לא מספיק מה שראיתי ביום שלפני גם פה נמצאים הענקיים המרשימים האלו.

פשוט אי אפשר להפסיק להתלהב מהמפלצות הנדירות והמיוחדות האלו.

צילום עצמי עם אחד הקטנטנים

מתרחק עוד ועוד והענק הזה לא נכנס לפריים

או סוף סוף נכנס לפריים-שימו לב לתחתית התמונה מזהים? אלו הגגות של המכוניות

נתקלתי גם בענקי סקויה שהזדקנו ונפלו או שקרה להם משהו אחר.

השורש של אחד העצים שנפלו.

אני לא נחשב לאדם קטן ממדים אך ביחס לשורשים אני קטנטן.

עוד זווית לבסיס העץ הענק.

עץ אחר שנפל וגם שריפה שהייתה באזור לא יכלה עליו.

גם שהוא שוכב מת אפשר לראות כמה הוא עצום ביחס לשכניו.

עץ אחר שחתכו בניסיון לפנותו ובסוף התייאשו.

היו גם עצים שחצבו בהם מנהרות למעבר מטיילים.

ביוסמיטי יש מפלים,נהרות וצוקים ענקיים ותוך כדי נסיעה בכביש איכותי מדי פעם רטוב אך יש אחיזה מלאה מתגלים מראות עוצרי נשימה.

עצירה באחת התצפיות.

אלו מרחבים אוויר טהור ונקי

זום על המפלים המרוחקים.

מפל אחר שנתקלתי בו בדרך

אחד התיירים ראה שאני מנסה לייצב חצובה ואמר"עזוב אני אצלם אותך".

פשוט חובה 2 הפארקים האלו מדהימים אין מילים יותר טובות לתארם כל מילה נוספת רק תגרע מיופים תראו בתמונות,עקב ריבוי המטיילים יוסמיטי ידועה בקושי למצוא מקום פנוי באתרים המורשים לקמפינג,אני מצאתי די בקלות,סיימתי לי יום עמוס פרסתי אוהל,ארוחת ערב משימורים ולילה טוב.

למחרת בבוקר למרות העייפות שנחתה עלי בסוף היום הקודם התעוררתי כהרגלי מוקדם, הטמפ' הייתה 0 מעלות צלזיוס ובהמשך היום הטמפ' נסקה ל 35 מעלות צלזיוס מתחיל באריזת הציוד ובתכנון להגיע לסן פרנסיסקו.

לקראת היציאה מהפארק קיבלתי עוד פצצה אחרונה ממה שהפארק יכול להציע נוף מדהים ריחות משכרים,ומנהרה מעשה יד אדם בה נסעתי מעל דקה במהירות ממוצעת של כ 50 מייל(80 קמ"ש)
ביציאה מהמנהרה נתגלה נוף מדהים,בפעם הראשונה שחציתי אותה לא צילמתי במצלמת קסדה,לכן אי אפשר לפספס דבר כזה,אז עושים פרסה וקדימה עוד פעם,דרך אגב נהניתי מהנסיעה בתוך המנהרה עצמה,הווידאו היה רק סיבה טובה לעשות זאת שוב,בתוך המנהרה כל הזמן אני חושב לי אחח אם היה לי אגזוז פתוח זה יכל להיות מושלם.

הנוף לקראת היציאה מהפארק צוקים מדהימים זמן להפסקונת ולצילום.

טוב ממשיכים והדרכים מדהימות והנוף משגע עם כביש חדש ושוב שופע בסיבובים מגניבים.אבל מה?מד המרחק מראה כבר על   560 מייל וצריך לבצע טיפול ראשון ב 600 מייל מה עושים מחפשים מוסך מורשה של YAMAHA מצחיק אבל אני שכל חיי טיפלתי לאנשים ברכבים ובאופנועים שלהם חייב ללכת למוסך בכדי לא לפגוע באחריות איזה באסה אני אבזבז גם זמן וגם כסף והיות שאני מכיר מקרוב את המוסכים קצת קשה לי לסמוך על כאלו שאני לא מכיר טוב אין ברירה אם חייבים אז חייבים.

הגעתי לעיר נידחת בשם מודסטו((Modesto ומצאתי מוסך יבואן,אך מנהל המקום הסביר לי שהוא עסוק ואם אני רוצה שאחכה עד סוף היום אולי יהיה לו זמן,אמרתי לו,לא תודה,האם הוא מכיר מוסך קרוב הוא אמר לי שבעיר הבאה בשם נודסטו((Nodesto יש,ביקשתי את הכתובת והוא נתן לי,הגעתי למוסך ובחור נחמד בשם ברט המילטון שהוא גם הבעלים הבין שאני באמצע מסע ואמר לי כמובן אני מכניס את האופנוע עכשיו קרא למנהל עבודה ואמר לו שיקבל אותי היות ואני באמצע טיול ,בינתיים הלכתי למסעדה ליד ונפלתי על מנת כנפיים ברוטב ברביקיו ופיצה הייתי רעב לאחר יומיים באוהל,היה מעולה ליקקתי את האצבעות והחזרתי להם צלחת שלא צריכה שטיפה.
המסעדה היא מסעדה של אופנוענים יפה ומעוטרת בתמונות ובאופנועים אמיתיים תלויים מהתקרה ועל הקירות ושייכת למוסך הארלי דוידסון הצמוד ממש,אהבתי את העיצוב השירות וכמובן האוכל,
איזה מגניב זה שממלאים חופשי את השתייה/קפה בחינם(משלמים פעם אחת בלבד),רק דבר אחד לא ברור אם גם ככה ממלאים חופשי מדוע זה משנה אם אני שותה בכוס גדולה או קטנה נו לך תבין האמריקאים אוהבים הכול גדול למרות שאצלנו במקדונלדס ההמבורגר הרבה יותר גדול,

איזו אהבה והערצה לאופנועים יש לבעלי המקום.

החלון שמקשר בין המוסך למסעדה מעוטר במנוע V של הארלי דווידסון.

באפלו וינגס היה מעולה למרות שלא הבנתי איזה כנפיים יש לבאפלו.

והפיצה המעולה.

לאחר כשעתיים וחצי האופנוע היה מוכן,הוחלפו כל השמנים ובוצע ריקול(קריאת תיקון)למחברי הנורות הראשיות,
על הדרך קניתי כפפות קיציות,כי פשוט הכפפות גורטקס המעולות שקניתי מתאימות יותר לגשם ולקור ארחיב עליהם בהמשך,הייתי חייב עוד זוג כי מצאתי את עצמי פעמיים רוכב נגד העקרונות שלי בלי כפפות,כמו שאמר חבר מהולל מפורום פול גז בשם GN250 "איך תספור את הכסף מהביטוח,אם נסעת בלי כפפות",הבחור היה גאון כל מי שאני אומר לו את זה פה בארה"ב מתגלגל מצחוק,טוב אז שילמתי ואמרתי תודה לברט והצוות שלו ויצאתי לדרכי.

לאחר כשעה וחצי של נסיעה הגעתי לעמק דרום מזרחית לסן פרנסיסקו ומתברר שיש להם רוח אדירה שם בעמק והכול מלא בשבשבות רוח ליצור חשמל הרוח צד הזאת הרגה אותי,ללא ספק הנסיעה המפחידה ביותר שחוויתי עד היום ומי שמכיר אותי יודע שאני לא מפחד בקלות,משבי רוח צדדיים שבכדי לנסוע ישר אני ממש צריך להשכיב את האופנוע לכיוון הנגדי לרוח, פרצי הרוח מהצד גורמים מעבר בלתי נשלט בין קווי הנסיעה המתוכננים,ופעם אחת ממש כמעט והחלטתי לעצור עקב אחד המשבים,הבעיה הכי גדולה הייתה שלא היה היכן לעצור,וגם אם אעצור הרוח לא תיפסק אז אין ברירה חייבים לסיים את הקטע הזה,הנסיעה נמשכה כ 40 דקות שנראו כמו נצח פשוט סיוט על גלגלים,לפחות הכביש לא היה עמוס בשעות שעברתי שם,ובזמן הזה לא יכולתי להחליט האם כדאי להגביר מהירות או להאט,לפעמים שהגברתי הרגשתי נוח יותר עד שבא משב שאמר לי תאט ולפעמים האטתי והרגשתי פחות בטוח כאילו שהמהירות הנמוכה מקשה יותר על השליטה,הגעתי לפרברי סאן פרנסיסקו מאוחר בערב מותש ועייף,לאחר שלא מצאתי אתר קמפינג GPS  הוביל אותי לרחוב ללא מוצא באיזו שכונת מגורים לא קמפינג ולא נעלי מדוזה אז הלכתי להתפנק במוטל 6 יאללה לישון מחר סאן פרנסיסקו.

בפוסט הבא טעימה מסן פרנסיסקו והנסיעה על כביש החוף מס 1 המפואר.

הערה: כל הזכויות שמורות אין להעתיק או לפרסם תמונות ללא אישורי .