יום שלישי, 15 ביולי 2014

סן פרנסיסקו, כביש 1 המפואר, רדווד (REDWOOD)

סן פרנסיסקו, כביש 1 המפואר, רדווד (REDWOOD)


26.6.14

הערה: פוסט זה מוקדש לבני משפחתי,חבריי,ולעם ישראל שסובלים בשבועות האחרונים מאזעקות ונפילות ללא סוף.צבא חזק צריך עורף חזק כל הכבוד לכם,שהשקט,השלווה והשלום יגיעו במהרה.

הגעתי לפרברי סאן פרנסיסקו מאוחר בערב מותש ועייף,לאחר שלא מצאתי אתר קמפינג וה GPS  הוביל אותי לרחוב ללא מוצא באיזו שכונת מגורים,לא קמפינג ולא נעלי מדוזה אז הלכתי להתפנק במוטל 6 יאללה לישון מחר סאן פרנסיסקו.
  
בבוקר כהרגלי קמתי מוקדם התארגנות מהירה,קפה וקדימה לנסיעה ברחובות העיר(סן פרנסיסקו)למרות שאני לא אוהב ערים גדולות וכנראה תאלצו לשמוע זאת ממני במהלך הטיול פעמים נוספות,
החלטתי לעשות סיבוב קטן בעיר ששופעת עליות וירידות בזוויות לא נורמליות,ברחובות מוזרים,בטח אנשים מחליפים כאן ברקסים יותר מגרביים,הרגשתי בסרט הוליוודי בו רואים את המכוניות מזנקות לאוויר במרדפים.






רק שתבינו איזה ירידות/עליות יש פה עצרתי בפינת הרחובות מבט ימינה זה מה שתראו...


מבט שמאלה.....


מבט על רחוב שיגרתי בסן פרנסיסקו.


קרוניות תחבורה חשמליות-מלאות בתיירים.



המשכתי בנסיעתי אל הטיילת שמשקיפה אל הכלא המפורסם בעולם "אלקטרז",לאחר אין ספור סרטים ותכניות שעשו על הכלא הזה אני חייב להשקיף עליו ולצלמו בעדשתי,לאחר שצילמתי כמה תמונות המשכתי לכיוון "גשר הזהב" שהוא הגשר הכי מפורסם בארה"ב,לצערי היה ערפל כבד שכיסה את הגשר ולא ראיתי את פאר היצירה איזו אכזבה,חיכיתי כשעה בצידו הדרומי וכאשר ראיתי שהמצב לא משתפר החלטתי להמשיך,אולי אוכל לצלמו מהצד השני,הנסיעה על הגשר עצמו גם לא אפשרה לצלם או לתעד,הרגשתי כאילו אני נוסע בתוך מנהרה,רואים רק את האספלט,לא מים ולא שמיים,אפילו את בסיס העמודים בקושי רואים,לאחר חציית הגשר מיד מימין יש תצפית על מפרץ סן פרנסיסקו,גם שם נשארתי עוד כשעה לעכל שלא אוכל לצלם את הגשר במלואו,למרות שפה ושם היו תקוות ואחד העמודים נגלה לפני לאלפית השנייה,חזרתי ואמרתי לעצמי "לעזאזל הערפל הזה התיישב בדיוק על הגשר תראה את המפרץ סן פרנסיסקו נקי לגמרי",אולי בפעם אחרת או בטיול אחר אצליח לצלם את כל הגשר המפורסם הזה.

מבט לכלא המפורסם "אלקטרז".











לתמונה הזאת חיכיתי כשעה .



מהצד השני המצב רק החמיר.


מבט על המפרץ והתפזרות הערפל.


רואים איך כל המפרץ נקי מערפל-הגשר נמצא מאחורי.




טוב נו לא נורא קדימה ממשיכים,החלטתי לנסוע מערבה ולהתחיל להצפין על כביש מספר 1,כביש יפיפה ופתלתל וברובו עובר לאורך קו החוף,בתחילה ליווה אותי הערפל אך בכל זאת היה יפה ומהנה,מנסיעות לאורך החוף ועד למעברים בתוך יערות וישובים קטנים,בלתי נתפס באיזה קצב הנוף והריחות משתנים ביום אחד,פעם אחת ריח של ים,אח"כ ריח פרחים,שדה קצור,נחלים זורמים,מרעה של פרות,יערות ספוגים בגשם,פשוט נפלא,איזה כיף והריחות משגעים,המשכתי כך לאורך הציר עד לשעות הערב כאשר בשעה האחרונה לנסיעה תפס אותי גשם ללא הפסקה,כאן העמדתי למבחן את חליפת הרכיבה,הכפפות והמגפיים כולם עשויים ברובם מגורטקס אני נשארתי יבש וחמים,המשכתי עד לפני החשיכה והגעתי לפורט בראג שם הלכתי שוב עייף אך גם רטוב(לא אני אלא הציוד והאופנוע) למוטל 6 ע"פ כמות האופנועים הבנתי שאני לא היחיד שהחליט להתפנק לאחר יום רטוב וערפלי שכזה,ארוחת ערב מ"קח לדרך"(take away)מהמסעדה הצמודה,קשרתי וכיסיתי את האופנוע איחלתי לו לילה יבש וחמים והלכתי לישון עם תקוות גדולות לשמש ליום המחר.

למרות הערפל רואים קצת ים.



 למכירה מי קונה?





















מחוץ לבר מעבר לכביש ישב איש אחד וחשב "מי זה התמהוני הזה שמצלם תרכב מכל הכיוונים"







  פרחים מסביב שמפיצים ריח נפלא לאורך הדרך.

 נו גבר איך לנסוע בערפל וגשם בפעם הראשונה?

















השדות הנפלאים עם הריח המיוחד.


 מה אתם משקים את השדות? עוד רגע ירד עליכם מבול....



מקום יפה לעצירה והתרעננות. 



 ארוחת ערב מהמסעדה הקרובה,היה טעים....

אז מה אמרנו אתמול לפני הכיבוי אורות?נקווה ליום שמשי מחר,אז נכון יש תקוות ויש מציאות,קמתי בבוקר קריר  ואפרורי,זה לא מה שישבור אותנו נכון!!הפעם שמתי לי לנקודה להמשיך על כביש 1 עד יוריקה(EUREKA).
אחד הרוכבים שפגשתי באחת העצירות אמר לי "תחפש את השלט Drive through tree" לאחר היציאה מהעיר אמרתי סבבה,פתאום אני רואה שלט "נסיעה דרך עץ" ימינה,אני חושב לעצמי "בוא נבדוק מה כבר יכול להיות? " נסיעה קצרה בשביל עפר ומגיעים למקום שכולו קשור אך ורק לעץ ענק השייך למשפחת רדווד עצים אלו קרובים רחוקים של הסקויה.
בתוך העץ החי חצבו/ניסרו מעבר שמכונית וגם ג'יפים קטנים עוברים דרכו,הכניסה עולה 3$ לפני שרואים את העץ אז מתאים,פעם בחיים לא? ממשיכים בשביל הגישה והמפלצת נחשפת וואו....איזה יופי(לא יפה כמו הסקויה עם הגזע בגוון המיוחד חום אדמדם)
ביקשתי מאחד המטיילים שיצלם אותי רוכב דרך העץ,"צלם כמה תמונות אל תתבייש שילמתי 3$ אז תקליק במצלמה".
פתאום אני מסתכל ואני רואה אנשים לבושים מוזר(לדעתי,לא לדעתם)וואוו איימישים לא תיארתי לעצמי שאפגוש אחד מהם כבר בתחילת הטיול או בכלל,אז בא אוטובוס מלא באיימישים.
תאמת הם נראים נחמדים כמה מהם אפילו החליפו כמה מילים איתי.




זה אני גדול או שהמעבר קטן.



 ועוד אחת.





אני רוצה הוכחה שגם מכונית עוברת פה.




תעודת זהות של המפלצת.




 אחד אחר שכבר נפל.





 אגמון יפיפה שנמצא קרוב לעץ.




זוג איימישים בוחן את העץ מקרוב.




 עגלה להעברת גזעים ענקיים.




 
משם חתכתי מזרחה לכביש מדהים העובר בתוך יערות מדהימים עם כבישים נפלאים בשם  REDWOOD HWY איזה ריח מגניב יש לג'ונגלים האלו!!! אני מרגיש ממש כמו שאני בתוך סרט. העצים,הצמחייה,הנחלים,הגשרים,הכבישים המפותלים אולי בגלל שרב הסרטים שאני אוהב ורואה צולמו בארה"ב.











כך בנוף עוצר נשימה או בעצם עם כל הצמחיה והירוק בעיניים שרק מעצים את הנשימה המשכתי עד שחציתי את ה"גבול" (יש רק שלט ברוך הבא וזהו)למדינת אורגון(OREGON).




ו
מקווה שנהניתם מהקריאה ומהתמונות,מה שבטוח שאני כן.

בפוסט הבא אורגון וגולת הכותרת אגם המכתש.

הערה: כל הזכויות שמורות אין להעתיק או לפרסם תמונות ללא אישורי .

2 תגובות:

  1. מגניב לך, אגב המיטה בבית מלון זה אחד הדברים המזוהמים ביותר, אל תשים עליה אוכל!

    השבמחק
  2. יפה שאתה חושב ודואג למשפחה והחברים לאור המצב כאן,רק אל תפגע בהנאות והחוויות שמחכות לך.

    השבמחק