יום חמישי, 3 ביולי 2014

לוס אנג'לס-לידתו של הקרנף.

14.6.14-

היות ואני כותב את הפוסט רק עכשיו מספר שבועות לאחר שזה קרה אוסיף תאריך בתחילת כל פוסט בכדי שכולם ידעו מתי זה היה.

חשוב לציין:

לפני שנמשיך בסיפור המסע חשוב לי לציין שארה"ב ובמיוחד לוס אנג'לס מדליקה אותי זו עיר לחובבי המכוניות והאופנועים,נכנסתי לחנויות שכמעט התעלפתי מגודלן,כמות האופנועים המבחר בדגמים,יצרנים,אביזרים וכו'
האמריקאים חולים על אופנועים ובכלל ספורט מוטורי,בכל מקום שהגעתי או עצרתי בו לא הייתה אפילו פעם אחת שמישהו לא שאל אותי איזה אופנוע?לאן אתה נוסע?מאיפה אתה?ומספר גם לי היה/יש אופנוע.
כל אופנוען שחולף על פני מניף יד לשלום,כל רכב שעוקף אותי עושה שלום ומוציא עיניים,אולי כי אני איש גדול....תמיד חשבתי שהאמריקאים אנשים גדולים מבחינה פיזית אך למעשה הם לא כל כך.
המכוניות על הכביש וואו איזה מכוניות,גרמו לי להזיל ריר ולהתלהב כמו ילד יותר מפעם אחת,
יש מפלצות כגון הפיקאפים המוגבהים עד השמים שגם אלוהים לא יודע איך לעזאזל הם נכנסים ויוצאים מהרכב,יש את המכוניות ספורט המגניבות ולא מעט פעמים העליתי גיחוך מהסאונד בכל פעם שהם עברו לידי,ממש מרגיש שכל אחד עושה מה שבא לו בשיפורי הרכב ללא מגבלה,

מתי יהיה כך אצלנו בארץ (סמיילי עצוב)
זה מה שראיתי ועוד סיננתי שלא תתעלפו,חשוב לציין שזה מוקדש לאוהבי המכוניות והאופנועים ולמי שלא שידפדף מהר :)

כאשר חלפתי ברחוב ההוא כמעט ואיבדתי שליטה,אני לא מאמין ביצעתי פרסה וחזרתי במיוחד בשבילן!!!!!
אקזוטיקה על גלגלים.

איך לעזאזל נכנסים ויוצאים מבהמה שכזו

ועוד חתיך אחד מהאופנועים הכי חתיכים בשוק

איזו כמות ועצמה יש למקום כזה מוכרים שם הכל מסירות,אופנועי ים ועד לאופנועים מכל הסוגים הסתובבתי שם איזה שעתיים בלי להגזים

איזו מפלצת!!

ועוד אחת ישן במצב חדש.

ככה גוררים CBR

טוב ולהמשך הסיפור-

הנסיעה הראשונה-

מעולם לא היה לי אופנוע או כלי רכב אחר בבעלותי חדש מהניילון.
ככה ראיתי אותו בפעם הראשונה.

בלילה לפני לא נרדמתי בקלות המחשבות רצות נו איך יהיה עם החבר והשותף למסע?למרות שאת התשובות ידעתי מראש והם היו אלו שהובילו לבחירה הזו,
עדיין רצות המחשבות טוב יאלה תתאמץ ולך לישון כבר 2 לפנות בוקר
בבוקר בשעה 6:00 כבר הייתי על הרגלים הכנתי קפה ויצאתי למרפסת איך לעזאזל אני מעביר שעתיים וקצת,ממתינה לי נסיעה של כ40 דקות מהמוטל לחנות בה רכשתי את האופנוע,בכל יום הבוקר זז מהר,אך באותו הבוקר הוא זז ממש.....לאט,מה עושים?טוב אז קצת מיסרונים בווצאפ,קצת הנגאוטס,קצת פייסבוק,מקלחת,עוד קפה עוד סיגריה והזמן לא זז,אנשים אומרים שאני אני בן אדם סבלני אבל במקרה הזה הסבלנות לא נכחה במוטל,לאחר שהזמן עבר והנסיעה ברכב המושכר הסתיימה הגעתי לסוכנות לפגוש את החבר החדש,
אבל מה ראיתי שהאחראי על המוסך שכח להרכיב את התושבת של הGPS לאופנוע,נראה שנתעכב פה שוב היום,נו קדימה אני מת לצאת לרכיבה.
התושבת מחוברת למערכת החשמל באופנוע וכך ה GPS נטען,יכולתי לחבר את החוטים של התושבת לצמת חשמל בעצמי,אבל האופנוע באחריות,אז שהמוסך ירכיב שאם יישרף משהו הם יהיו אחראים,בינתיים עד שהחשמלאי התפנה אני ארכיב את בסיס התושבת ואת המנעול שליפה מהירה של הארגז האחורי-כן גם את המנעול הם שכחו להרכיב,והכי מצחיק הם אמרו לי שהגיע מנעול רזרבי והם לא יודעים למה,אז הראיתי להם שאין שום מנעול רזרבי זה פשוט המנעול לשחרור מהיר,בכדי לחסוך בזמן הרכבתי אותו בעצמי.

איזה כיף זה לראות אופנוע שמניע בפעם הראשונה,אני כבר מעכל שהוא שלי ,יאלה צא לנסיעת מבחן רצות לי המילים לכיוון המנהל מוסך שהרי הוא חייב לעשות נסיעה שכזו מיד לאחר הרכבת כל אופנוע מיד לאחר צילום תמונות עם החברה אני מסיים בחברה אני חייב לזוז מחכים לי במוטל.

אנטוניו הבחור הצעיר היה סבלני ועזר ככל יכולתו עקב דרישותיי המרובות

טים הבחור שליווה אותי מההתחלה ועד ליציאתי משם

הספידומטר מראה מייל אחד צולם מיד לאחר הנסיעת מבחן של מנהל המוסך.

האופנוע לפני סיום התקנת החיוט ל GPS

כמובן שהאופנוע מגיע עם טיפה וחצי של דלק במיכל אז מיד לאחר היציאה אני אכנס לתחנה שמעבר לכביש,ישיבה על האופנוע קסדה,מעיל כפפות ויאלה לתת בסטרטר,איזה צליל מגניב למרות שהאגזוז הוא מקורי וכך גם ישאר,היות ואני הולך לתפור איתו עשרות אלפי קילומטר צריך משהו שמרעיש אבל לא יותר מדי כמו שאני אוהב-ולמי שלא יודע אני אוהב את היותר מדי כזה שמפעיל אזעקות של רכבים,מעיר נהגים ישנים וכו'.
אז אמרנו סטרטר בדיקה של כל האורות,כיוון מראות,הרמת רגלית,שילוב להילוך מבט הצידה והנה מתגלגלים,חוצים את הכביש לתחנת דלק למרות שהתחשק לי לכתוב לכם את כל הסדר התלבשות לפני נסיעה בסדר ההפוך בדיוק לאחר 20 שניות מהיציאה מהחנות,החלטתי לחסוך זאת מכם,אז איפה היינו אה כן בתחנת דלק שיטה אמריקאית למשלמים במזומן,לך לחנות שלם צא לתדלק,אח"כ חזור לקחת את העודף,הבהמה היה צמא תדלקתי 5.5 גלון(1גלון =3.785ליטר)טוב שוב פעם מניעים ויוצאים לדרך חדשה הרגשתי מחובר לאופנוע מיד,האופנוע מגיב באופן מידי לכל סיבוב של יד ימין,הוא מצויד בABS(מערכת למניעת נעילת גלגלים) ובקרת אחיזה בעלת 3 מצבים,1,2 המערכת פועלת ומתערבת כאשר יש הבדלי מהירות בין הגלגלים כאשר במצב ה2 היא מתערבת מאוחר יותר,במצב השלישי היא מנותקת והכול תלוי ברוכב.
כמו כן יש שני מצבי ניהול מנוע S-ספורט ו T-טורינג הדרך למוטל היא כ 50 מייל בדרך מהירה אך ברצוני להכיר את האופנוע ולנסות את המערכות הנ"ל החדשות לי בעולם האופנועים,מעולם לא רכבתי על אופנוע עם ABS ובקרת החלקה ולכן בדרך נכנסתי לכביש צדדי בכדי לנסות ולהכיר את המערכות לעומק לבדוק מה מרגישים בכל מצב. את תפעול ה ABS וכמובן להתרגל לאופנוע,האופנוע גדול וכבד כאשר עומדים במקום ,לעומת זאת בנסיעה אפילו האטית ביותר המשקל לא מורגש,כאשר אני מצאתי כביש מבודד בלמתי בחוזקה בכדי להרגיש את ה ABS מגניב המערכת עובדת,עכשיו לבקרת האחיזה,נכנסתי לשביל עפר ובדקתי את המערכת מצב ראשון המערכת נכנסת מיד לפעולה בכל פתיחה חריפה של הגז ופשוט מנתקת את תאוצת המנוע,מצב שני מתערבת קצת מאוחר יותר ובמצב השלישי כאשר היא מנוטרלת האופנוע מפרפר כמו שצריך ולא שניסיתי J .
גם בעת הרמת גלגל המערכת מתערבת ולא מאפשרת יותר מכמה סנטימטרים לאחר שהגלגל ניתק מהקרקע במצב השלישי גם בהילוך שלישי האופנוע יעלה יפה,המשפט האחרון מבוסס על מאמרים זרים בלבד Jהגעתי בערב למלון שמח ומאושר נשקתי לו את המיכל כיסיתי וקשרתי אותו,אמרתי לילה טוב חבר מצטער שאתה נשאר בחוץ ונפגש מחר.
בחדר חיברתי את מכשיר הGPS מסוג גרמין 665 למחשב לצורך הרשמה ועדכון תוכנה ובאחת נמחקה כל החומרה והמכשיר פסק מלפעול כל השמחה הפכה לבאסה ועצבים איך זה יכול להיות פעלתי ע"פ ההוראות ניסיונות חוזרים ונשנים עד 2:00 לפנות בוקר וכלום,נאדה החלטתי לישון ועל הבוקר לנסוע  לסוכנות האופנועים שם רכשתי גם את המכשיר.
למחרת היום שבת בבוקר נסעתי חזרה לסוכנות האופנועים והסברתי להם מה קרה,הם אמרו שכרגע אין להם עוד אחד במלאי ושעלי לשלוח את המכשיר לחברה והם עובדים רק ביום שני, חברת גרמין לא נמצאת בקליפורניה וזה יעכב בשבוע לפחות את היציאה לדרך ואני כבר מת לצאת כבר לדרך ולא מוכן להמתין עוד.
 הסברתי למוכר שכל דחייה שלי גוררת עלויות ושהוא חייב לעזור לי,אולי הוא מכיר חנויות קרובות שמוכרות את אותו המכשיר ויכולות להחליף לי את הנ"ל,הוא התקשר לכולם ואף אחד לא החזיק את הדגם הנ"ל במלאי.
שיט מה עושים ראיתי את אחד המוכרים מוציא צמיגי שטח במידות כמו של האופנוע שלי ושאלתי אותו לאיזה אופנוע זה,הוא הצביע על אדם אחד בחנות ואמר זה עבורו יש לו טריומף והוא זה שקנה יום לפני בדיוק את אותו ה GPS,ובגלל זה להם אין עוד אחד במלאי כמו בדר"כ.
ביקשתי מהמוכר שידבר איתו ושאם הוא לא יוצא מיד שיחליף איתי את ה GPS עד שהחנות תביא חדש ואז תיתן לו את החדש,את שלי התקול החנות תשלח אל חברת גרמין,המוכר הלך  ושאל והבן אדם הסכים ללא היסוס דיברנו קצת והם יוצאים גם לטיול אך בעוד כמה שבועות הוא איחל לי דרך צלחה ואני לו,הבן אדם יצא תותח פעם ראשונה שאני נתקל באנשים מזן כל כך נדיר,אמרתי לו 100 פעמים תודה ושהוא גדול.
יצאתי לדרכי שמח ומאושר היה לי מזל באותו היום וכמו בכל טיול צריך להיות אופטימי והכל יסתדר לטובה,לאחר היציאה החלטתי שעלי להכיר עוד את האופנוע עוד לפני שאני מעמיס את כל הציוד עליו,נסעתי לטייל קצת בשכונות לוס אנג'לס ולכביש מפורסם אחד שנקרא מולהולנד דרייב לכל חובבי האופנועים והמכוניות השם הזה מוכר בעיקר מהיוטיוב.אז אנשים נפתח לכם את העיניים זה הכביש הכי גרוע שראיתי בחיים(לא רציתי לכתוב חרא אולי ילדים קוראים פה)והייתי באפריקה ובכמה ארצות באסיה כגון הודו נפאל,לאוס תאילנד ועוד,כביש משובש עם אספלט ישן השיפועים בסיבוב לא נכונים בקיצור כנראה בגלל זה ביוטיוב כל הסרטונים בעיקר על תאונות ואיבוד שליטה.חזרתי למלון פירקתי את הארגזים בכדי שאוכל להעמיסם בתוך החדר במקום לרוץ החוצה כל רגע,לאחר שסיימתי הלכתי לישון ואמרתי לחבר החדש שינוח כי ממחר אני בספק מתי אני יאפשר לו זאת.

צולם מגבעה בכביש מולהולנד דרייב

הדבקת מדבקות הלוגו שחברי עומר הכין וגיסתי אוריאן הדפיסה ועזרה לי לחתוך

טוב זהו לפעם זו בפעם הבאה ההכנות לקראת היציאה והיציאה הראשונה.

הערה: כל הזכויות שמורות אין להעתיק או לפרסם תמונות ללא אישורי .