יום שבת, 5 ביולי 2014

הכנות והיציאה למסע



ההתרגשות בעיצומה-ההכנות והיציאה למסע היציאה למסע



22.06.2014

לקראת היציאה ההתרגשות בעיצומה רכשתי ציוד המחולק לקטגוריות:

ציוד רכיבה:
א.קסדה-בנושא הקסדה לא היו לי חילוקי דעות רציתי את הדגם הפופולרי ביותר את ה ARAI XD4 קסדה ששמה הולך לפניה,בעלת אוורור מרבי,מגן בוץ/ענפים/שמש,משקף גדול בעל טווח ראיה עצום(בהשוואה לקסדות אחרות)וכן היא גם יפה



 נכון שהיא יפה :)






ב.חליפת רכיבה-מכנסיים,מעיל,כפפות-של חברת KLIM האיכותית מדגם BADLANDS PRO לא הכי יקר וטוב אבל מספק את הסחורה,3 הנ"ל עשויים ברובם מגורטקס שנחשב להייטק במוצרי הרכיבה המעיל והמכנסיים מצוידים במגנים סופגי אנרגיה במקומות המוכרים לרוכבים שבינינו: מרפקים,כתפיים,גב,חזה,וברכיים



ג.מכנס וחולצה טרמיים


ד.מגפיים-SIDI ADVENTURE שגם עשויות ברובן מגורטקס ,נרכשו מאיביי עוד כשהייתי בארץ ,פה הן עולות פי 2  וקצת


GORE TEX- על שם חברה שפיתחה סט של חומרים שתפקידם לשמש מעין ממברנה חד כיוונית המונעת מהרטיבות להיכנס פנימה ומצד שני מאפשרת ללחות/זיעה להתנדף החוצה-הניסיון קצר אומר שזה עובד מצוין,החברה הנ"ל נותנת אחריות לכל החיים,ובמידה והמוצר אינו מבודד ממים הם מחליפים אותו.





2-אביזרים לאופנוע:
מנעולים,כיסוי,ארגזים,תיק מיכל,קופרסור קטנטן 12V,כפות לצמיגים,מד לחץ אויר דיגיטלי,אזיקונים,מתאם USB לשקע המצית,פנימית,ועוד פיצ'פקס







3-קמפינג:
אוהל,שק"ש,מזרון מתנפח,כרית מתנפחת,תיק עמיד במים,פנסים(ראש+יד)ועוד שטויות.




4-אלקטרוניקה וצילום
GPS,מצלמות,דיבורית,מצלמת +GOPRO BLACK 3 חצובה,מחשב,סמארטפון,מוט לצילום מרחוק,הארד דיסק נייד,מכשיר איתור לווייני של חברת SPOT ועוד.









המצלמה הזאת קטנה או שהיד שלי גדולה????




בימים שלפני היציאה החדר שלי היה מבולגן בצורה בלתי רגילה,במיוחד בערב היציאה לפני אריזת הדברים
כך נראתה המיטה שלי באותו הערב,איזה מזל שאמא שלי המוכרת בשמה גב' כוכבה לא הייתה פה,היא הייתה הורגת אותי.....


וככה היה נראה אח"כ 


































 טוב אז יאללה פיפי ולישון מחר היום הגדול!!!




יום ראשון-סוף סוף הרגע המיוחל הגיע ויוצאים למסע יש...קדימה לדרך,קמתי מוקדם 5:30 בבוקר,המטרה לצאת מלוס אנג'לס

האופנוע ערום-מצטער חבר הייתי חייב 






לאחר העמסת הציוד






יום ראשון בבוקר ולא צפויים פקקים הכיוון הוא פארק הסקויה והקינגס קניון מתארגן מעמיס את הארגזים וקושר את התרמיל עם הציוד קמפינג מכוון את ה  GPSמדליק את הדיבורית שמחוברת בשן הכחולה(בלוטוס) לסמארטפון ובוחר בחירת שיר אקראית בסמארטפון,השיר שהטלפון בחר הוא Wonderful life בביצוע של Zucchero אחח איזה התחלה מושלמת.
(כדי להאזין ליחצו על הקישור)
https://www.youtube.com/watch?v=teWFnLqjnuY
 האופנוע מרגיש כבד ולא רק בגללי,אך למרות זאת מתנהל בכבישים ובסיבובים ללא בעיה, הנסיעה לפארק ארוכה ונמשכת כ 4 שעות+ והדרך נפלאה הריחות באוויר נהדרים הרוח בפנים זה משהו שלא מרגישים בנהיגה ברכב,אני אחזור על המשפט הזה זה בטוח כמה פעמים בהמשך הטיול,בדרך עוצר פה ושם כדי לצלם ולנוח.





































 הגעתי לפארק בשעות הצהריים עלות הכניסה לפארקים לאומיים עם אופנוע נעה בין 5-10$ איזו התרגשות אני מת כבר לראות את העצים האלו במציאות ולא רק בתמונות במחשב.
בכניסה יש שלט מגניב מעץ בו כתוב פארק הסקויה אני לא מאמין זה באמת הולך לקרות עוד רגע מתחיל לנסוע בכביש המפותל בתוך הפארק וואי כמה נחלים וצוקים יפיפיים עוצר לצלם פה ושם כל רגע אני מתפעל יותר ויותר.




















פתאום מתגלה אלי היער ואני מתחיל לחפש ע"פ  מה שזכור לי מהתמונות את הסקויה ואז פתאום מפלצת אדומה שרואים איפה היא מתחילה אבל קשה לראות היכן היא מסתיימת ברגע הזה שראיתי את הסקויה  הראשון כמעט התעלפתי איזה פאר איזו אצילות ומאותו רגע כל סקויה שראיתי לא הפסקתי להגיד וואו איזה עץ מרשים,למרות שאסור עצרתי ליד לצלם את האופנוע יחד עם העץ מה אכפת לי מתי כבר תהיה לי הזדמנות נוספת,מתרחק עוד ועוד והדבר הענק הזה לא נכנס בפריים,אני והאופנוע נראים כל כך קטנים ליד הגזע המפלצתי הזה שזה לא להאמין,ואני אומר לעצמי לירן מה אתה מתלהב זה לא העץ הכי גדול עוד מעט תראה את העץ הכי גדול העולם עוד קצת סבלנות ותשאיר קצת התלהבות לעץ שכבודו במקומו מונח,
אני מתאר לעצמי כמה סערות,חורפים,שלגים,קייצים,מטיילים,מלחמות,שריפות וכו' ראה העץ הזה באלפי שנות חיו אי אפשר להאמין.
בקצרה סקויה הוא זן של עצים הגדולים בעולם,סקויה מחזיק בשיא הגובה 115.6מ' והעץ הגדול בעולם מבחינת נפח עץ הוא העץ המפורסם בשם "גנרל שרמן", היקף הגזע בבסיס העץ הוא כ33 מטרים המדענים מעריכים שהוא שוקל כ 6,000 טונות(6,000,000 ק"ג כן 6 מיליון לא טעיתי בכמות האפסים),תארו לכם טנק מרכבה שוקל בין 60-70 טון צריך לשים 100 כאלו אחד על השני בשביל לקבל את אותו המשקל +-.
החוקרים שבחנו את העץ הנ"ל אומרים שהענפים שלו גדול יותר מכל עץ אחר בסביבה שהוא לא סקויה,כמו כן הקליפה של העץ עוברת בחלקה העבה את החצי מטר.
ללא ספק עץ מרשים,יפיפה,מדהים בגודלו ראיתי כבר עצים גדולים בחיים שלי כמו הבאובב באפריקה אך הסקויה הייתה חוויה נדירה,שרציתי לראות במו עיניי,המשכתי להסתובב בפארק וליהנות מהנוף המפלים,הנחלים והכבישים המפותלים עם האספלט האיכותי ולא הבטון המקפץ בכבישים המהירים של לוס אנג'לס,
מוציא את שלושת המצלמות ומתחיל להקליק......אי אפשר להפסיק זה כל כך מרשים.






















והעץ הגדול בעולם המכונה "גנרל שרמן" בכבודו ובעצמו









וואו איזה גודל זה לא להאמין


המשכתי להסתובב עד 20:00 ולקראת חשיכה מצאתי אתר קמפינג עם מקום פנוי,כאשר מוצאים מקום כזה צריך להירשם בפתקים שיש בכל כניסה לאתר שכזה,משלשלים למעטפה את הכמות דולרים שרשומה בכניסה וזורקים לתיבה,לא כדאי להתעסק ולנסות להתחמק מתשלום,העונשים כבדים והפקחים מבצעים בדיקות פתע, ארגנתי את האוהל,צילום שקיעה צפייה בכוכבים,ומי שלא ראה אי פעם כמה כוכבים יש בשמיים כאשר אתם נמצאים במקום מבודד כל כך ללא הפרעות של תאורת ישובים,מכוניות וכו' אז אני אומר לויש מלאאא הם כל כך צפופים וזהרים שכבר נתפס לי הצוואר מלהביט בהם זה כל כך יפה,טוב יאללה לשק"ש מחר יום חדש.


שורש של עץ סקויה שנפל




 אני בתוך החלק העליון של העץ שנפל(רחוק מהשורש)




 חבר שפגשתי שם בפארק עם BMW






צילום שקיעה מהאוהל רק ב 21:45 








למחרת התעוררתי מוקדם השמש עולה בסביבות השעה 5:00 בבוקר ועד 22:00 בלילה יש עדיין אור ארגנתי את הציוד ויצאתי לכיוון פארק היוסימיטי מרחק נסיעה כשעתיים וחצי,ביציאה הצפונית מפארק הסקויה נהניתי מאחד הכבישים המעולים ביותר שנתקלתי בהם אספלט מושלם עם סיבובים מכל הסוגים פשוט מעולה לחובבי הסיבובים הייתי מדרג אותו כאחד מתוך עשרת הגדולים אך במסע שכזה אני בטוח שיהיו יותר מעשרה,איפה נס הרים,מלכישוע,בית ג'וברין,בית אריה אלו מגרשי חנייה בשיפוץ לעומת הכביש הזה,יחד עם המוזיקה הרוח באוויר והריחות הנפלאים של היער מסביב החוויה הופכת לכמעט מושלמת,הייתי רוצה שאחי האהוב חגי יהיה איתי ויראה זאת במו עיניו.







בפוסט הבא יציאה מפארק הסקויה לכיוון פארק היוסימיטי ביי ומקווה שנהניתם.


הערה: כל הזכויות שמורות אין להעתיק או לפרסם תמונות ללא אישורי .


3 תגובות: