יום שלישי, 1 ביולי 2014

הרפתקה של פעם בחיים, איך מתחילים?

הרפתקה של פעם בחיים

שלום לכולם אז איך מתחילים סיפור שכזה שכולל יציאה אל הלא נודע עריכה וכתיבת בלוג אישי, קניית ציוד ואופנוע (על הציוד והאופנוע ארחיב בהמשך).

אז נתחיל -קצת עלי:

שמי לירן בן 37 חיי ונושם אופנועים מאז שאני זוכר את עצמי,
את החלום לצאת לטיול עם אופנוע,לא חשוב לאן אני חולם כבר המון שנים,
במהלך השנים האחרונות חלמתי על טיול באמריקות (צפון,דרום ומה שבאמצע)ולאחר תקופה די ארוכה באפריקה במסגרת העבודה(6 שנים+)החלטתי לעזוב את הכול ולצאת לדרך.
מספיק עם השיטוטים בפורומים השונים וקריאת מאמרים מטיולים של אנשים אחרים וכן התמונות שראיתי לא נותנות לי מנוח,הגיע הזמן ועכשיו תורי.

אז התחלתי כך:

התפטרתי ממקום העבודה וקניתי כרטיס טיסה  לתאריך ה 11.06.2014 היעד הוא ד.מערב ארה"ב לעיר לוס אנג'לס שבקליפורניה,
חבר שלי בשם עומר הכין לי לוגו לטיול

נפרדתי מהמשפחה והחברים ויאלה לשדה"ת.
אם אתם שואלים מדוע לשם?אני אענה שפשוט קליפורניה היא ארץ האופנועים ולוס אנג'לס וסן פרנסיסקו מלאות בחנויות של אופנועים וציוד לאופנועים,כמו כן שוק היד שנייה נותן מגוון עשיר יותר לבחירת החתן המיועד,
אם לא שאלתם מדוע לשם?בכל זאת קיבלתם תשובה.

הנחיתה בלוס אנג'לס הייתה לאחר דרך ארוכה ומיגעת שהחלה בטיסה מוקדמת להולנד(4.5 שעות) ועיכוב של 3 שעות בטיסת המשך עקב תקלה במנוע,לאחר שהתקלה תוקנה המראנו ללוס אנג'לס לטיסה ארוכה של 11 שעות,לאחר הנחיתה קיבלתי קבלת פנים בשדה התעופה עם שוטרי מעבר גבול שעובדים בעצלתיים וכעבור שעתיים יצאתי מהשדה תעופה סה"כ 25 שעות מרגע שיצאתי מהבית ועד שהגעתי למלון.
ביציאה מהשדה חיכה לי חבר מהצבא בשם דניאל שהודעתי לו שאני בא והוא מיד נרתם לעזרתי ומאז שהגעתי הוא עזר

ועוזר בכל מה שהוא יכול,נסענו למלון הנחנו את המזוודות ויצאנו לאכול בשר....
אחחח איזה סטייק נהניתי מכל נגיסה הסטייק היה כל כך רך שהוא נחתך עם סכין הפוך לאחר כמה חיתוכים שמתי לב לכך.

בבוקר שלמחרת התעוררתי מוקדם ללא ג'ט לג ובהצעתו של דניאל שכרתי רכב וGPS והתחלתי לחרוש את כל האזור של לוס אנג'לס,
בכמה ימים נסעתי כ 750 מייל(1מייל=1.6ק"מ)בהם חיפשתי אופנוע וציוד,כל האופנועים שראיתי עוד כשהייתי בארץ באתר בשם קרייגליסט (כמו יד 2 אבל אמריקאי)נמכרו וקצת הייתי מאוכזב  חזרתי למלון וסגרתי את היום הראשון.

ביום שלמחרת המשכתי להסתובב ולקנות ציוד קמפינג וכמובן לחפש אופנוע,גם ביום הזה לא מצאתי וכל מה שראיתי היו נבלות,אז החלטתי שאולי כדאי שאשנה כיוון ואראה עוד אופנועים חוץ מה BMW R1200GS.
עוד בארץ היו לי התלבטויות בין שני אופנועים האחד BMW R1200GS ADVENTURE  והשני YAMAHA SUPER TENER  שניהם די דומים מבחינת נתונים טכניים:מנוע 1200 צמיגי טיובלס גל הינע סופי ועוד,רציתי את הBMW  בעיקר בגלל המיכל דלק הגדול משמעותית שלו 2 גלון יותר(8.5 ליטר)שמגדיל את טווח הנסיעה משמעותית,את הYMAHA רציתי בגלל המחיר,האמינות והאחריות,במחיר של BMW חדש אני קונה YAMAHA חדש כולל ציוד רכיבה,ציוד צילום וקמפינג ועוד נשאר עם עודף בכיס.

החסרונות של האופנועים על פי דעתי בלבד הם:

BMW R1200GS ADVENTURE:
מחיר קניה ומחיר הטיפולים/חלקים,כמו כן ידוע על כלים שנזקקו להשקעה של אלפי דולרים בכדי להחליף בולמים או מצמד וגל הינע ועוד תקלות אחרות(חשמל ואלקטרוניקה) והרשת מלאה בהם,כמו כן לא כל אחד בדרך רוצה לעבוד או יודע לתקן תקלות באופנועים האלו לעט הסוכנויות.

הערה: חשוב לציין שהשם של האופנוע הולך לפניו והוא נחשב מספר אחד בשוק האופנועים לטיולים ארוכי טווח

YAMAHA SUPER TENERE :
מיכל דלק קטן רק 6.3 גלון משקף קטן משמעותית לעומת ה BMW ויש להוסיף תוספות שמגיעות כסטנדרט עם הBMW כגון מיגון גחון ומנוע,חימום לידיות אפשרות כוונון של המשקף(מגן רוח) ועוד,כמו כן הארגזים לציוד המקוריים של ימאהה סובלים מביקורות שליליות רבות כגון תושבות מתפרקות ומנעולים שמתפרקים,
את הימאהה אפשר לקנות חדש עם אחריות בחצי מחיר מBMW חדש,כל המגזינים בעולם טוענים שהימאהה לא נופל בהרבה מהBMW ויש מקרים כגון יכולות נסיעת שטח שהוא אפילו גובר עליו ודבר שני אופנוע  יפני וזה אומר אמינות מעטות התוצאות בחיפוש בגוגל בנושא התקלות בימאהה והוא נמצא בשוק כבר כמה שנים,נכון שלא כמו הBMW שנמצא הרבה יותר שנים בשוק ולכן יש גם יותר תוצאות בחיפוש.

כחלק מחיפושי אחרי חניות ציוד רכיבה התמקדתי בחנויות שמוכרות מוצרים של חברת KLIM האמריקאית וגם מוצרים נוספים כגון מצלמת אקסטרים,קסדה של ARAI כמו שאני רוצה,דיבורית ושאר הפיצ'פקס,
הסיפור מתחיל מכך  שכמה חודשים לפני יציאתי לטיול רכשתי באיביי מעיל מתוצרתם(KLIM)
ולמרות שהם נותנים מידות מפורטות המעיל שהגיע היה גדול עלי עד כדי כך שזה היה מסוכן לרכוב איתו,
התחלתי לעבור בין חנויות שביררתי עליהם מראש במטרה להחליף את המעיל למידה אחת פחות ובתמורה ארכוש אצלם את שאר הציוד.
2 חנויות סירבו בתוקף ותאמת ההפסד כולו שלהם אז אולי על המעיל הם לא ירוויחו אבל אני אקנה מהם ציוד בכמות נכבדה של $$$,
לחנות השלישית הנמצאת ב SIMI VALLEY הגעתי ביום השלישי וללא הכרות מוקדמת או המלצה למעט האתר שלהם,בכניסה פגש אותי בחור נחמד העונה לשם טים הם בדיוק פתחו והוא סידר את שורת
האופנועים.
הסברתי לו את רצוני והוא אמר לי שאין בעיה הם יחליפו את המעיל ללא תמורה,כאשר הוא שאל אותי על מה אני רוכב סיפרתי לו את שיקולי לטוב ולרע בין שני האופנועים הנ"ל,
הם גם מוכרים YAMAHA ולאחר התמקחות שערכה כמה שעות טובות הצלחתי להוריד אותם במחיר לרמת התקציב שלי,כאשר אני קונה אצלם כמעט הכל ולכן לחצתי אותם לפינה.
הם היו מופתעים שהגעתי עם רשימה מפורטת של הציוד והאביזרים שאני רוצה,טים אמר לי יותר מפעם אחת "אנחנו לא נצליח לדחוף לך שום דבר אחר ושזאת הפעם הראשונה שהוא רואה דבר כזה"(או שזה מה שהוא אומר לכולם).
אפילו על האופנוע הוא רצה מחיר מוגזם,אז שמתי אותו במקומו שאני לא איזה טמבל והראיתי לו כמה דורשים המתחרים שלו בשוק,אז בנושא האופנוע לאחר דין ודברים קיבלתי מחיר הנמוך ממתחריו.
סגרנו על מחיר של הציוד+האופנוע וחזרתי שמח ומאושר למלון ,היות והאופנוע עדיין בקופסא ואת האביזרים הנלווים שהזמינו עבורי כגון:מגוני מנוע+גחון,מערכת חימום ידיות ומתאם לכוונון המשקף+ארגזי מתכת של TOURATECH טים אמר לי שהם יזדקקו לכמה ימים והבטיח(ביום שישי) שהאופנוע יהיה מוכן מקסימום עד יום רביעי,

את הזמן הנ"ל(עד שהאופנוע יהיה מוכן)ניצלתי לקניית ציוד קמפינג וביקור ביוניברסל סטודיו  (UNIVERSAL STUDIOS)שבהוליווד ובווניס ביץ,סנטה מוניקה ועוד יחד עם חברי דניאל.
היה מדהים שווה ביותר חובה ללכת לכל מי שמגיע ללוס אנג'לס,אני בעיקר רציתי לראות את הדלוריאון למי שלא יודע המכונית מחזרה לעתיד,המקום נראה כמו פארק שעשועים ושופע באטרקציות עם מתקנים וסרטי תלת מימד עם כל הסרטים והאנימציות שהם עושים ועשו:סימפסון,רובוטריקים,פארק היורה,המומיה ועוד.

בית העירייה מחזרה לעתיד

והדלוריאון עכשיו אפשר ללכת הביתה

ביום שלישי יום לפני היום הגדול(יום רביעי)האופנוע לא היה מוכן והיה עדיין בארגז,כמו כן נאמר לי שהארגזים השחורים שרציתי אין במלאי ושאם אני רוצה להמתין זה ייקח כשבוע,לא רציתי לחכות עוד שבוע השהייה במלון והשכרת הרכב חונקים את הכיס,אז סגרנו על ארגזים אפורים וגם איתם האופנוע נראה מעולה,
היות והבנתי שהם לא יעמדו בזמנים הלכתי למנהל והפעלתי קצת לחץ מתון,הוא הבטיח שמקסימום ביום חמישי אני יוצא עם האופנוע,בחמישי בבוקר נאמר לי שהאופנוע יהיה מוכן אחה"צ בשעה 18:00קיבלתי טלפון ואמרו לי שהאופנוע מוכן ואני מוזמן לקחת אותו עניתי להם שאת הנסיעה הראשונה אני רוצה לעשות באור יום ואני אבוא לקחת את האופנוע והציוד למחרת.
היום הגדול הגיע שמח ומאושר הגעתי לסוכנות בכדי לאסוף את האופנוע,המעיל והמכנסיים הגיע בצבע שחור במקום אפור שחור כמו שהם הזמינו+העיכוב במשלוח החלקים והכנת האופנוע קיבלתי זיכוי של 110$ ובהם קניתי קצת כלים,שמן,פנימית ועוד שטויות.

בפוסט הבא הנסיעה הראשונה והתרשמות ראשונית.

הערה: כל הזכויות שמורות אין להעתיק או לפרסם תמונות ללא אישורי .